سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۶
کد خبر: ۸۵۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
هاتف علی‌مردانی در یادداشتی ضمن معرفی ششمین فیلم خود که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد از اختصاص پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ مردمی استقبال کرد.
اتفاقات خوب جشنواره سی‌وچهارم از نگاه کارگردان «هفت‌ ماهگی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ هاتف علی‌مردانی کارگردان جوان سینمای ایران در یادداشتی انتخاب پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره را از اتفاقات خوب و ویژه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر خواند. متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

«هفت ماهگي» در ادامه فيلم هاي قبلي من است و به مسائل ميان يك زوج مي پردازد. موضوعاتي مانند عدم توجه افراد خانواده به يكديگر كه گاهي سبب مي شود زودتر از آنچه فكر مي كنيم دير شود. فضاي ناتوراليستي فيلم هاي قبلي من بر فضاي اين فيلم نيز حاكم است و در جنس بازي ها و دكوپاژ سعي كرده ام به فضاي رئال و مستندگونه نزديك شوم. به هر روي «هفت ماهگي» كامل ترين فيلم من به حساب مي آيد. نسبت به فيلم هاي قبلي ام بودجه بيشتري براي ساخت آن داشتم و تجربه بيشتري را خرج آن كرده ام. هر آنچه از سينما بلد بودم در اين فيلم به كار بسته ام. از طرفي به طور معمول در فيلم هايم نخستين نكته اي كه مدنظر قرار مي دهم ارتباط با مخاطب است و البته به موضوع فروش و گيشه هم توجه داشته ام. اخباري كه پيش تر درباره مميزي اين فيلم منتشر شده بود به نظرم محلي از اعراب ندارد: چراكه حتي قصه فيلم را اشتباه نوشته بودند و جنس چنين خبرهايي از جنس اخبار زرد است. جشنواره فيلم فجر مسابقه اي براي بزرگان و بهترين هاي سينماي ايران است. خيلي از خوب ترين هاي سينما در بخش سوداي سيمرغ حضور دارند و بسياري از بهترين ها از اين بخش كنار گذاشته شده اند: چراكه فضاي رقابت جشنواره بسيار نزديك است. امسال سال پر فيلمي در جشنواره و نويدبخش سال خوبي براي سينماي ايران است. كاركرد جشنواره فيلم فجر به غير از فضاي جشنواره اي آن همانند قلب سينماي ايران است. فيلم هايي كه خون سينماي ايران هستند و توسط جشنواره به سينماي كشور پمپاژ مي شوند. شش سال متوالي است در جشنواره فيلم فجر حضور داشته ام و تمام فراز و نشيب هاي جشنواره را مي دانم. هر زمان كه جشنواره منضبط و مطابق اصول پيش رفته است، روند برگزاري جشنواره خوب بوده است. محمد حيدري، دبير جشنواره نيز امسال نويد خبرهاي خوبي داده است و از آنجا كه با ذره بين اخبار جشنواره را پيگيري مي كردم به نظرم روند برگزاري جشنواره متفاوت از دوره هاي پيشين است. دوره هاي پيش وقتي اسامي اعلام مي شد خيلي ها سعي مي كردند با خواهش و تمنا و رايزني فيلم هاي شان را در جشنواره بگنجانند. هرچند اختلاف سليقه هم در جشنواره وجود دارد و ممكن است اعتراض هايي شود اما اين اعتراض ها امسال در حد چند فيلم بوده و البته به اين اعتراض ها هم بايد احترام گذاشت. فيلم هاي انتخاب شده در بخش سوداي سيمرغ فيلم هاي حرفه اي هستند و به نظرم تيم حرفه اي آثار اين بخش را انتخاب كرده اند كه بدون توجه به اسامي فيلمسازان اين انتخاب ها صورت گرفته است. از طرفي در ميان اخبار مرتبط به جشنواره خبرهاي خوبي مانند انتخاب پرديس سينمايي ملت به عنوان كاخ مردمي جشنواره به چشم مي آيد.

«هفت ماهگي» با بازي حامد بهداد، باران كوثري، پگاه آهنگراني، هانيه توسلي، احمد مهران فر، فرشته صدرعرفايي، بهناز جعفري و رضا بهبودي است و فيلمبرداري آن توسط محمود كلاري صورت گرفته است.

منبع: روزنامه اعتماد
نظر شما