پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۳
کد خبر: ۸۵۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
اختتامیه بخش تئا‌تر کنگره سراسری دوهزار شهید هنرمند در ایوان شمس برگزار شد:
بخش تئا‌تر کنگره سراسری دوهزار شهید هنرمند با تقدیر از پنج خانواده شهید عرصه تئا‌تر و ۱۵ هنرمند معاصر فعال در عرصه دفاع مقدس در ایوان شمس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کنگره تخصصی تئا‌تر «ملکوتیان صحنه» با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مهدی هاشمی رییس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، محمد خزاعی دبیر همایش، سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج، مهدی شفیعی مدیر امور نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هنرمندانی چون شهرام ناظری، لوریس چکناواریان، حسین محجوبی ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ دی ماه در ایوان شمس برگزار شد. 
 
راه ملکوتیان صحنه ادامه دارد
محمود صلاحی در سخنان خود با اشاره به جمعیت کثیر هنرمندان شهید گفت: در میان همه شهدا دو هزار و سیصد شهید هنرمند حضور دارند. با یک نسبت تناسب ساده میان جمعیت حال حاضر و تعداد هنرمندان و همین طور تعداد کل شهدا و شهدای هنرمند به این نتیجه می‌رسیم که فراوانی هنرمندان در میان شهدا از میزان معمول آن در جامعه بیشتر است و این میزان قابل توجه به این معناست که هنرمندان تا چه اندازه نسبت به حال و آینده کشور حساس بوده و هستند. 
 
وی افزود: هنرمندان همراهان همیشگی مردم در زمان شادی و ناکامی‌اند. حضور پر رنگ آنان چه در زمان خوشی و چه در زمان ناکامی مانند زلزله، سیل، جنگ و... که علاوه بر کمک‌رسانی تقویت روحیه را هم همراه خود داشته، نمایشگر تاثیر مثبت و همیشگی آنان در همراهی با مردم است. 
  
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با یادآوری این نکته که یاد و راه «ملکوتیان صحنه» همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: امروز در این جمع از کسانی تقدیر می‌شود که هر یک در خور یک مراسم تجلیل بسیار پر شکوه هستند و امیدواریم که با کمک همین عزیزان بتوانیم در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راه این ملکوتیان را در تمامی جلوه‌های هنر به ویژه تئا‌تر ادامه دهیم. 
 
تجلیل از خانواده پنج شهید هنرمند عرصه تئا‌تر 
در ادامه از خانواده پنج شهید هنرمند تقدیر شد. شهیدان محمدرضا امانی، مسعود سهیلی، غلامرضا کشتکار، قدرت‌الله طاهری بروجنی و احمد مقدم شهیدان هنرمند عرصه تئا‌تر بودند که مراسم تجلیل از آنان با حضور خانوده‌های ایشان برگزار شد
  
شهادت، بزرگ‌ترین هنر است
شهرام کرمی مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز گفت: خوشحالیم که این توفیق نصیب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد تا بخش تئا‌تر کنگره سراسری ۲هزار شهید هنرمند را برگزار کند. حضور این تعداد شهید هنرمند در بخش نمایش نشان می‌دهد که این انسان‌های شریف و یگانه زبان فاخر تئا‌تر را برای بیان اندیشه و احساس خود برگزیدند و با این هنر در کنار مردم بودند؛ ملکوتیان صحنه که بزرگ‌ترین هنرشان، شهادت بود. 
 
کرمی اضافه کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمام تلاش خود را به کار بسته است تا ارزش‌ها و مفاهیم ناب دفاع مقدس را به ویژه روی صحنه تئا‌تر به نمایش بگذارد، بخش باران جشنواره تئا‌تر شهر و سوگواره خمسه در این سال با اجرای نمایش‌هایی با موضوع آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس سعی در اعتلای این هنر ارزشمند داشته است. دو نمایش پر مخاطب دریا دلان و اروند خون به یاد شهدای غواص هم دیگر ادای دین اندک ما به این عزیزان بود؛ امیدواریم این توفیق مستمر در اختیار ما باشد تا آثاری در خور شان شهیدان خلق کنیم. 
 
تقدیر از ۱۵ هنرمند معاصر عرصه تئا‌تر مقاومت
در پایان از ۱۵ هنرمند فعال در عرصه آرمان‌ها و ارز‌ش‌های دفاع مقدس تقدیر شد. مراسم تجلیل از سعید کشن فلاح، حسین مسافر آستانه، جلیل فرجاد، تاج‌بخش فنائیان، امیر دژاکام، قاسم زارع، عطیه غیباشاوی، کریم اکبری مبارکه، حسین پارسایی، نصراله قادری، محمود فرهنگ، حسین فدایی حسین، سعید اسماعیلی، کوروش زارعی و امیر حسین شفیعی با حضور شهرام ناظری، لوریس چکناواریان، حسین محجوبی، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مهدی هاشمی رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، محمد خزاعی دبیر همایش، سردار آزادی معاون فرهنگی بسیج، مهدی شفیعی مدیر امور نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 
 
آیین پایانی کنگره سراسری ۲هزار شهید هنرمند اول بهمن ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد و در آن مراسم از خانواده پنج شهید عرصه تئا‌تر تقدیر خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما