جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۱
کد خبر: ۸۵۱۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
آیین نکوداشت استاد صلاح‌الدین علامه‌زاده از چهره‌های ماندگار هنرهای سنتی ایران، دوشنبه ۲۸ دی‌ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.
آیین نکوداشت چهره ماندگار هنرهای سنتی ایران در فرهنگسرای معرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «دریچه عشق» با هدف نکوداشت مشاهیر هنرهای سنتی و ملی ایران و تجلیل از مقام هنری استاد صلاح‌الدین علامه‌زاده  برگزار می‌شود.
این برنامه با حضور و سخنرانی دکتر خلیل سپهر سبحانی ومهندس دست‌آموز از هنرمندان هم دوره استاد علامه‌زاده پیرامون زندگانی، آثار و هنر این استاد فرهیخته و اجرای موسیقی توسط علیرضا مصدقی روز دوشنبه ۲۸ دی‌ماه در فرهنگسرای معرفت میزبان علاقه مندان خواهد بود.
 
صلاح‌الدین علامه‌زاده بیش از ۴۰ سال رشته هنری معرق چوب را دنبال کرده و نزدیک به ۳۰ سال است که این هنر سنتی ظریف ایرانی را آموزش می‌دهد. حدود ۲۰۰ استاد در رشته معرق از محضر این استاد بهره برده و هم اکنون این اساتید هنر معرق را در ایران و دیگر کشورهای جهان به علاقه‌مندان تدریس می‌کنند. 
 
یکی از کارهای استاد علامه‌زاده تعلیم هنر معرق تحت نظارت و سبک خاص ایشان به نابینایان جوان است که این کار در تاریخ هنر جهان به‌ویژه معرق سابقه ندارد. آثار این هنرمندان نابینا تا کنون در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش گذاشته شده و تحسین بینندگان را بر انگیخته است. 

استاد علامه‌زاده تا کنون نمایشگاه‌های متعدد معرق را در داخل و خارج از کشور همچنین در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرده است. 
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.
نظر شما