پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۷
کد خبر: ۸۵۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
نخستین «همایش ملی استاد مشفق کاشانی» دوشنبه ۲۸ دی‌ماه با حضور جمع کثیری از اهالی ادبیات و مسئولان فرهنگی و ادبی کشور در سالن مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.
«همایش ملی استاد مشفق کاشانی» در حوزه هنریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هم‌زمان با اولین سالگرد درگذشت مرحوم استاد مشفق كاشانی، نخستین دوره «همایش ملی استاد مشفق كاشانی» به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و با مشاركت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خبرگزاری فارس، موسسه فرهنگی – رسانه‌ای اوج و سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

عباس كی‌منش ملقب به «مشفق كاشانی» در سال ۱۳۰۴ در شهر كاشان زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران به اتمام رساند و با اخذ درجه فوق لیسانس به تدریس مشغول شد. وی مدت ۳۷ سال در آموزش و پرورش به تربیت نسل جوان كشور پرداخت.

استاد مشفق كاشانی كه علاوه بر عضویت در انجمن قلم ایران، ریاست شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مدیره‌ انجمن شاعران ایران را نیز برعهده داشت در ۲۸ دی‌ ماه ۱۳۹۳ و در حالی كه آخرین شعرخوانی خود را می‌كرد از حال رفت و در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی جان به جان آفرین تسلیم كرد.

این همایش فردا، دوشنبه، ۲۸ دی ماه  از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور اهالی شعر و ادب و جمعی از مسئولان فرهنگی در «تالار مهر» حوزه هنری برگزار می شود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
نظر شما