پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۸۵۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری خبر داد:
عبدالرضا کردی از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.
آغاز همکاری سازمان فرهنگی هنری و اداره کل آموزش‌وپرورش
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ دکتر کردی درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: این اتفاق یک توافق‌نامه رسمی در حوزه همکاری فرهنگی و تبادل تجربه‌ها برای رشد شهروندان و تسهیل آموزش شهروندی و رشد فرهنگ شهری است. 
 
رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: به استناد این تفاهم‌نامه ما از این ‌پس در فعالیت‌هایی که آموزش‌وپرورش در حوزه فرهنگ و هنر شهری دارد با آن‌ها همکاری می‌کنیم. آموزش‌وپرورش هم در فعالیت‌هایی که ما در حوزه فرهنگ، آموزش، تربیت شهروندان و توانمندی آنان انجام می‌شود با ما همکاری خواهد داشت. 
  
عبدالرضا کردی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران صورت گرفته است در راستای اجرایی‌سازی مفاد تفاهم‌نامه میان این وزارت‌خانه با شهرداری تهران است تا این دو سازمان بتوانند تعاملی مثبت‌تر، حرکتی موفق‌تر و برنامه‌هایی پیچیده‌تر را داشته باشیم. 
  
رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به بیان مثال‌هایی از این همکاری‌های دو جانبه پرداخت: به‌عنوان مثال ما در حوزه آشنا کردن شهروندان با مفاهیم، ضرورت‌ها و نیازهای شهروندی مطلبی را داریم؛ آموزش‌وپرورش می‌تواند به ما کمک کند که این مطلب را به گوش دانش آموزان، مربیان، معلمان و خانواده‌ها برسانیم و در طرف دیگر اگر آموزش‌وپرورش برنامه و نشست‌هایی در حوزه‌هایی مانند ارتقای فرهنگ دینی و خانواده، تقویت ارزش‌های اسلامی و یا اصلاح سبک زندگی دارد می‌تواند از تمامی ظرفیت سازمان فرهنگی هنری استفاده کند. 
  
وی درباره اثرات مثبت این همکاری گفت: ما می‌توانیم در تعامل به هم‌افزایی سازمانی و هم‌راستایی برنامه‌ای دست پیدا کنیم تا بتوانیم با انرژی‌های مشترکمان، روی حیات، فرهنگ و زندگی شهری و ارزش‌های فرهنگی تأثیر مستقیم بگذاریم. 
  
دکتر کردی در ادامه این همکاری را باعث رشد دو مجموعه خواند و تصریح کرد: ازیک‌طرف مراکز پیش‌دبستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌توانند با قدرت بیشتر و محتوای بهتر کار‌هایشان را ادامه بدهند و همچنین مراکز آموزشی سازمان می‌توانند از تجربه‌ها و توانمندی‌های آموزش‌وپرورش استفاده کنند؛ از طرف دیگر آموزش‌وپرورش هم از فرصت‌های فرهنگی هنری، مراکز فرهنگی هنری و زمینه‌هایی که سازمان در اختیار دارد می‌توانند به‌صورت متقابل بهره‌برداری و استفاده کنند. 
 
وی در خصوص زمان رونمایی از این تفاهم‌نامه مشترک گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده رونمایی از این تفاهم‌نامه در جشن تکلیف ۱۲ هزار دانش‌آموز تهرانی در مصلی تهران برگزار خواهد شد. جشن بزرگی که نخستین همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران خواهد بود. 
 
رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری در پایان متذکر شد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طبق اساس‌نامه‌ای که به‌عنوان راهنمای اجرایی خود دارد، یک سازمان مشارکت پذیر، همکار و هم‌سوی سایر سازمان‌های فرهنگی هنری دخیل در امر فرهنگ و هنر شهر تهران است. ما تاکنون با سازمان‌های دیگری همکاری‌های دوجانبه و متنوعی داشته‌ایم. در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حوزه هم‌عهدی با شهدا با سازمان‌های مرتبط امور شهدا و ایثارگران، در موضوع فرهنگ اجتماعی با سازمان‌های اجتماعی و همیشه آمادگی این را داریم تا با سازمان‌هایی که در زمینه‌های فرهنگ و هنر مایل به همکاری، تبادل‌نظر و همفکری هستند مشارکت داشته باشیم. آخرین تفاهم‌نامه مشترک این سازمان هم با سازمان بهزیستی شهر تهران خواهد بود که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد.
نظر شما