شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۵۲۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
رییس سازمان فرهنگی هنری در آیین گشایش کانون قرآن منطقه ۱۴:
محمود صلاحی در آیین گشایش کانون قرآن منطقه ۱۴ گفت: هیچ درس و کلاسی بهتر از قرآن نیست و مدیران مناطق و فرهنگسرا‌ها یکی از اولویت‌های کاریشان آموزش قرآن است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) در آیین گشایش کانون قرآن دارالمومنین تهران (منطقه ۱۴) در جمع معاونان، مدیران کل، مناطق و روسای فرهنگسرا‌ها سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: تعلیم قرآن، از بر‌ترین تعلیم‌هاست؛ دو امانتی که پیامبر به نسل‌ها سپرد عترت و قرآن بود که گرچه عترت با معنویت در دسترس است، اما قرآن بیشتر در دسترس است و قرآن نباید مهجور بماند و تا عمر و سلامتی باقی است از قرآن استفاده و بهره برده و در متن زندگی نیز پیاده کنیم. 

   آموزش قرآن از اولویت‌های کاری فرهنگسراهاست

در ادامه ملوک سید آبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگسرای اخلاق نیز در گزارشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی منطقه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی کانون قرآن و سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه، ضمن گسترش فعالیت‌های قرآنی با شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط هر چه بیشتر بین جلسات قرآنی، مراکز و موسسات قرآنی و نخبگان قرآنی در سطح منطقه، ارتباط بین مسئولان نهادهای منطقه‌ای با فعالان قرآنی تسهیل می‌شود. 

  آموزش قرآن از اولویت‌های کاری فرهنگسراهاست

رییس فرهنگسرای اخلاق در تشریح فعالیت‌های قرآنی، طرح «نسیم رحمت» که با بهره‌گیری از اعراب، صدا‌ها و علائم ترکیبی به کمک داستان‌ها و روایات قرآنی، به کودکان روخوانی قرآن آموزش داده می‌شود را از جمله این برنامه‌ها بر شمرد و وعده داد ظرف هفته آینده فروشگاه محصولات قرآنی منطقه نیز با ارائه انواع قرآن و کتاب‌های علوم قرآنی، محصولات دیجیتالی و چند رسانه‌ای و قرآنی در محل خانه فرهنگ شکوفه گشایش می‌یابد. 
  

فاضل درخشان یکی از کسبه محله جابری نیز فرایند اجرای مسابقات قرآن و مفاهیم دینی را به کودکان در محل کار خود تشریح کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت. 
 
مولودی خوانی و قرائت اشعاری در منقبت امام حسن عسکری (ع) توسط مداح اهل بیت (ع) مرتضی خلیلی از دیگر بخش‌های برنامه بود. 
 
آموزش قرآن از اولویت‌های کاری فرهنگسراهاست
 
در حاشیه اینمراسم رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در کلاس‌های قرآنی، با اهدای جوایزی به کودکان، آن‌ها را مورد تفقد قرار داد. 
  
کانون قرآن منطقه ۱۴ در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان مخبر شمالی، داخل بوستان ابیانه واقع است.
نظر شما