پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۸۵۲۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
عصر پنجشنبه ۱ بهمن در تالار اندیشه
آئین اختتامیه و اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند فردا پنجشنبه ۱ بهمن در تالار اندیشه برگزار می‌شود. این کنگره با یادمان ۲۰۶۳ شهید هنرمند و با تجلیل از بیش از ۷۰ شهید با حضور خانواده‌هایشان به کار خود پایان می‌دهد.
اختتامیه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مراسم با ساختاری متفاوت و طراحی ویژه از ساعت ۱۸:۳۰ با حضور شخصیت‌ها و مقامات لشکری و کشوری، خانواده معزز شهدای هنرمند، هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و اصحاب رسانه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. 

تجلیل از برگزیدگان پنج رشته هنری شامل هنرهای تجسمی، موسیقی، فیلم و سینما، تئا‌تر و شعر و ادبیات، پاسداشت و قدرانی از خانواده‌های شهیدان هنرمند با اهدای لوح و تندیس یادمان کنگره، اجرای قطعه‌های نمایشی، پخش وله‌های تصویری و کلیپ مرتبط با بخش‌های «ترنم پرواز»، «مشق شیدایی»، «ملکوتیان صحنه»، «نغمه‌های عاشقی»، «جاودانه‌های نور و تصویر» قدردانی از هنرمندان فعال معاصر و سخنرانی از جمله‌های برنامه‌های این مراسم است. 

کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند به منظور تجدید میثاق و بیعت با آرمان شهدای عرصه هنر و ادبیات و پاسداشت و یادمان شهیدان این عرصه و معرفی الگوهای آیده آل و کارآمد برای جامعه امروز و نسل‌های نوجوان و جوان و تعالی هنر انقلاب اسلامی و ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی هنر راستین و متعهد در کشور توسط سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بسیج هنرمندان طراحی شده است. 

شناسایی، مستندسازی، تکریم و بزرگداشت، الگوسازی، تولیدات و ایجاد ارزش افزوده به مستندات و آثار شهداست، تبیین و ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت در جامعه فرهنگ و هنر، تکریم و تجلیل شهدای هنرمند و معرفی الگوهای شهید، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند و مرور زندگی این شهدای گرانقدر و درس گرفتن از دیدگاه‌ها و پایداری آن‌ها، معرفی هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تقویت پیوند و همگرایی هنرمندان جامعه با خانواده شهدا و اهداف والای شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای شهید هنرمند به جامعه هنری، بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده و فزاینده در مسیر حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، تجلیل از فرهنگ صبر و استقامت با نگاه به اهمیت تکریم خانواده شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه هنری و هنرمندان از اهداف این کنگره ملی تعریف شده است. 

از ۲۳ دی ماه پنج کنگره تخصصی با مشارکت مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه هنرمندان ایران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان برگزار شده است.
نظر شما