سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۸
کد خبر: ۸۵۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
ویژه برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ به مناسبت دهه فجر اعلام شد
به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وهمزمان با نخستین روز از دهه فجر، همایش ورزشی یادمان شهدای انقلاب از سوی فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.
همایش ورزشی یادمان شهدای انقلاب همزمان با سالروز ورود امام(ره)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کتابخانه شهر با مشارکت کانون ورزش سما و اداره ورزش شهرداری منطقه۲۲ به مناسبت دهه مبارک فجر همایش پیاده‌روی و کوهپیمایی یادمان شهدای انقلاب اسلامی را در سالروز ورود امام خمینی (ره) برگزار می‌کند.

در این همایش که از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود، اعضای کانون ورزش «سما» پس از پیمودن مسیر تپه مقبره الشهدای منطقه ۲۲ و ادای احترام به شهدای گمنام و نیز برگزاری سرودهای حماسی توسط گروه کر کانون، طی مراسمی از دو تن از ورزشکاران پیشکسوت جانباز تجلیل می‌کنند. 

کانون ورزش «سما» فرهنگسرای تهران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین مسابقه رکاب‌زنی در کویر ودیرگچی را روز نهم بهمن از ساعت ۸ تا ۱۶ با حضور ۷۰ تن از علاقمندان برگزار خواهد کرد.

فرهنگسرای تهران ویژه برنامه «نمایش خاطره جاوید» را نیز طی روز‌های ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۸ و ۱۹ بهمن هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌کند که شامل اجرای نمایش با موضوع وقایع و اتفاقات مهم پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره‌ای به هشت سال دفاع مقدس توسط شخصیت‌های نمایشی «مرشد» و «بچه مرشد» است. 

همایش «تا اوج افتخار» نیز عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف تجلیل از نقش زنان در سال‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود. فرهنگسرای تهران در این برنامه با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، نیروی دریایی سپاه، ستاد مشترک ارتش و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، آیین تجلیل از زنان شاخص نقش آفرین در هشت سال دفاع مقدس را ۲۰ بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۷برگزار می‌کند. 

«به رنگ فجر» نیزعنوان مسابقه‌ای است که به مدت ۷ روز از سوی کتابخانه سیدالشهدا (ع) برگزارمی شود. این کتابخانه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی مسابقه جدولی با موضوع انقلاب اسلامی طراحی کرده و از ۱۴ تا ۲۱ بهمن در بین مدارس شهرک دانشگاه شریف برگزار خواهد کرد. 

خانه فرهنگ گرمدره نیز در ایام دهه فجر دو برنامه با عناوین «درخت انقلاب» و «آن سوی دیوار سلطنت» برگزار می‌کند. در قالب برنامه «درخت انقلاب» روز ۱۷ بهمن از ساعت ۸ تا ۱۷ در مدارس و مساجد گرمدره نمایشگاه عکسی بر پا می‌شود تا دانش آموزان با جلوه‌های ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی جوانان دوران انقلاب آشنایی بیشتری پیدا کنند. همچنین در قالب یک مسابقه از مخاطبین نمایشگاه خواسته می‌شود تا برداشت خود را از تصاویر انقلاب بنویسند و از جوایز ویژه بهره‌مند شوند. 

در برنامه «آن سوی دیوار سلطنت» که ۱۲ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در خانه فرهنگ گرمدره برگزار می‌شود نیز حجت الاسلام مجدزاده به ذکر خاطراتی از دوران انقلاب و فساد پهلوی‌ها می‌پردازد. این خاطرات برگرفته از کتاب «خاطرات پهلوی‌ها» و شامل مصادیق روایت فساد و تباهی خاندان پهلوی است. 

«سرزمین من، افتخار من» عنوان نمایشی است که از سوی کانون نمایش منطقه ۲۲، ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح با هدف حس تعلق به سرود ملی و پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدارس منطقه اجرا می‌شود. 

خانه فرهنگ امیرکبیر هم با مشارکت کانون شعر ایثار فرهنگسرای تهران ویژه برنامه شب شعر «طلوع فجر انقلاب» را ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۸ تا ۲۱ با حضور شاعران جوان و خوش ذوق ادبی در محل خانه فرهنگ امیرکبیر برگزار می‌کند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ می‌توانند با شماره۴۴۱۴۳۷۷۷ تماس بگیرند.
نظر شما