پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۵۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کارلو چرتی، رییس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران با محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این دیدار، محمود صلاحی ضمن خوش آمدگویی به رایزن فرهنگی ایتالیا، به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت اشاره کرد و حضور هیئت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به ریاست رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، میزبانی خوب ایتالیا و امضای سندهای همکاری میان دو کشور را بسیار مثبت و مهم ارزیابی کرد.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران و پاپ را که اتفاقا هر دو از شخصیت‌های دینی و مذهبی هستند را مهم توصیف کرد و افزود: در فضای فعلی جهان که تروریست‌ها به نام دین مرتکب اعمال خشونت آمیز می‌شوند، این دیدارها برای محکومیت تروریسم نیاز است.
 
مشاور شهردار تهران با استقبال از سفر شهردار میلان به تهران، با معرفی ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های سازمان فرهنگی هنری، آمادگی شهرداری تهران برای بازدید شهردار میلان از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و هم‌چنین دستاوردهای عمرانی شهر تهران را اعلام کرد.
 
صلاحی در ادامه از آمادگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای همکاری‌ها با طرف ایتالیایی در حوزه فیلم از طریق موسسه تصویر شهر، همکاری در حوزه نشر و کتاب از طریق موسسه نشر شهر خبر داد و به طور خاص ساخت فیلم درباره پیامبران را بسیار مهم و ضروری توصیف کرد. رئیس سازمان فرهنگی هنری در ادامه بر اهمیت برگزاری هفته‌های فیلم مشترک ایران و ایتالیا به صورت متقابل، تبادل در حوزه فیلم و تولیدات دو کشور تاکید کرد و این وظیفه را متوجه دو دولت و شهرداری‌های دو طرف دانست.
 
صلاحی با تاکید براهمیت روابط میان علما و پاپ، خاطر نشان کرد ارتباطات و گفت‌و‌گوی بین ادیان منجر به کنترل تروریسم می‌شود که یک کار فرهنگی است. 
 
مشاور شهردار با بیان این که متاسفانه برخی دولت‌ها به دنبال جنگ افروزی هستند، گفت: ما از جنگ بیزاریم اما دفاع را دوست داریم. جنگ بد است اما هر کشوری باید دفاع کند. جنگ شر است. جنگ مقدس نیست اما دفاع مقدس است. 
 
در ادامه صلاحی در ارتباط با روند تکمیل پروژه شهر آفتاب توضیحاتی داد و گفت: شهر آفتاب سه فاز دارد که به سومین نمایشگاه بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. برگزاری شب ادبیات ایتالیا در تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران دیگر پیشنهاد صلاحی به طرف ایتالیایی بود.
 
کارلو چرتی، نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، از ظرفیت بالای شهر میلان در حوزه موسیقی گفت و این حوزه را زمینه و بستر بسیار خوبی برای همکاری‌های شهرهای تهران و میلان دانست. هم چنین وی در ادامه بر لزوم همکاری سازمان آموزش عالی شهرداری میلان با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان همتایان در میلان و تهران تاکید کرد که مقرر شد در تفاهم نامه‌ای که میان دو شهردار به امضا برسد، مشخصا ذکر شود.
 
رایزن فرهنگی ایتالیا در ادامه با اشاره به حضور ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۲۰۱۷ به عنوان میهمان ویژه، خواستار همکاری و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این ارتباط شد. وی در ادامه پیشنهاد داد به همین مناسبت برنامه‌های مشترکی میان شهرداری‌های تهران و میلان برگزار شود.
 
چرتی در ادامه با تاکید بر اهمیت فرهنگ دفاع و مقاومت بر همکاری‌ها در حوزه ادبیات مقاومت ایتالیا و ادبیات دفاع مقدس ایران گفت: امروز متاسفانه اقتصاد به یک هدف در جهان تبدیل شده است و اقتصاد بدون فرهنگ و مذهب و بشریت به جنگ منجر می‌شود.


نظر شما