پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۸۵۴۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
۸۸ عنوان برنامه با ۱۹۴ اجرا در مناطق ۲۲گانه‌ پایتخت
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری ۸۸ برنامه در ۱۹۴ اجرا در تمامی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه به همراه ۱۴ ویژه‌برنامه سراسری به استقبال سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌رود.
ویژه‌برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی هنری تشریح شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از برگزاری سه مجموعه برنامه در دهه فجر خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی هنری هر سال برنامه‌های متنوعی را برای حضور مردم پایتخت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کند و امسال نیز با برنامه‌های جدید و متنوعی که در سه محور کلی برنامه ریزی شده، به استقبال دهه فجر می‌رود.

صلاحی تصریح کرد: بخش اول برنامه‌ها ویژه کارکنان و خانواده‌های سازمان فرهنگی هنری است تا در جشن‌های دهه فجر شرکت کنند. بخش دوم به صورت عمومی در ۱۰ روز این دهه و همچنین راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد بود که طبق برنامه‌ریزی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را برای شهروندان خواهیم داشت. بخش سوم و مهم‌تر برنامه‌ها هم در تمامی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ برگزار می‌شود تا مخاطبان بتوانند از آنها استفاده کرده و با فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی و هدف از انقلاب آَشنا شوند و تلاش می‌کنیم بازخوانی مجددی از این روزها داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، شعارنویسی و دیوارنویسی است تا جوانان امروز به میدان بیایند و روی صفحاتی که طراحی شده است، مانند جوانان دیروز و نسل انقلاب، متناسب با فضای امروز شعارنویسی کنند.

وی افزود: از جمله خدمات اجتماعی رایگانی هم که در این ۱۰ روز در اختیار مردم قرار می‌گیرد، مشاوره حقوقی و قضایی رایگان با مشارکت بسیج حقوقدانان کشور در تمامی فرهنگسراهای شهر تهران است که عموم مردم می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.

صلاحی با ابراز اینکه مردم به برنامه‌های شاد و مفرح هم نیاز دارند، افزود: در قدیم بازی‌هایی بین جوانان ما رسم بود که در سازمان فرهنگی هنری این بازی‌ها را به مناسبت دهه فجر با عنوان بازی‌های سنتی احیا خواهیم کرد. علاوه بر این، نخستین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با عنوان تهران کاپ در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود که جوایز نفیسی برای برگزیدگان آن پیش بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اینکه ۲۰۰ خانه فرهنگ زیرمجموعه این سازمان در حال فعالیت هستند، گفت: از برنامه‌های متفاوت جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب، برگزاری جشنواره‌ای میان خانه‌های فرهنگ زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری است که از روز ۱۲ بهمن با برگزاری غرفه‌های متنوع آغاز شده و تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت. همچنین همزمان با ۲۲ بهمن از بهترین خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی هنری تجلیل خواهیم کرد.

به گفته محمود صلاحی امسال ۸۸ برنامه در ۱۹۴ اجرا در تمامی فرهنگسراهای مناطق ۲۲ گانه پایتخت برگزار می‌شود که در آنها به موضوعات سبک زندگی و خانواده پایدار به صورت جدی‌تری پرداخته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان عنوان کرد: دو مسابقه سراسری هم امسال برگزار خواهد شد. مسابقه کتاب‌خوانی روزشمار انقلاب با همکاری ۴۰۰ کتابخانه زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری و مسابقه عکاسی با موبایل با عکاسی در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن مسابقاتی هستند که مردم می‌توانند شرکت کنند و برای برگزیدگان آنها هم جوایز نفیسی در نظر گرفته‌ایم.
نظر شما