چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۰
کد خبر: ۸۵۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
جشنواره «روزی با خانواده» در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد
به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در گرامیداشت دهه فجر، دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان جشنواره فرهنگی هنری «روزی با خانواده» بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این جشنواره با رویکردهایی همچون ادامه راه شهدا، اقتصاد مقاومتی و مقابله با نفوذ و غرفه‌های «طریق الشهدا»، «ایرانی، ایرانی بخر» و «اجازه نفوذ نمی‌دهیم»، با حضور گسترده خانواده‌ها برگزار و رویکردها، شعارها و اهداف این جشنواره در قالب مشارکت فعال و پرشور خانواده‌ها در اجرای برنامه‌ها متجلی شد.
 
برپایی غرفه‌های متعدد، جشن بادبادک‌ها، نمایش‌های ویژه کودکان، برپایی دیوارهای شعارنویسی انقلاب، مسابقه کارت پستال، اجرای موسیقی و سرودهای ایرانی و ملی، بازی‌های بومی و محلی، از جمله بخش‌های مختلف جشنواره «روزی با خانواده» بود که از ساعت ۱۰ تا ۱۶ با حضور چشمگیر خانواده‌ها برگزار شد.
  
جشنواره «روزی با خانواده» جمعه ساعت ۱۰ صبح با حضور جمع کثیری از خانواده‌ها، اعضای کانون‌های مردمی و  شماری از نمایندگان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس جنب مسجد و مجموعه فرهنگی هنری و مذهبی فاطمه  (س)، در حالی که کل محوطه با پرچم ایران و باد کنک تزیین شده بود، با خوشامدگویی و اعلام برنامه توسط مجریان رادیو انقلاب گشایش یافت.
 
اجرای سرود با مضامین ملی، دینی و انقلابی توسط گروه هنری مازندرانی «پارپیرا» و افتتاح دیوار شعارنویسی انقلاب از جمله بخش‌های آیین گشایش این جشنواره بود. گروه ۴ نفره موسیقی مازندرانی چندین سرود با گویش مازندرانی اجرا کرد که همراه با نوازندگی سازهای ایرانی بود.
 
هم‌چنین شهروندان با نوشتن شعارهای انقلابی بر روی ۲ بنر ۲۰ متری که شبیه دیوار طراحی شده بود، فضای پرشور سال ۵۷ را زنده کردند. برخی از شعارهایی که با اسپری و ماژیک و شابلون توسط کوچک و بزرگ، زن و مرد نوشته شد عبارت بودند از: «مرگ بر شاه – درود بر خمینی»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «توپ، تانک، مسلسل، دیگر اثر ندارد»، «به دشمن اجازه نفوذ نمی‌دهیم»، «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» .
 
هم چنین شهروندان در کنار دیوار شعار نویسی انقلاب عکس یادگاری انداختند. شمار زیادی از شهروندان و خانواده‌ها  نیز پلاکاردهایی که شعارهای انقلاب روی آن نوشته شده بود را در دست گرفتند و با آن عکس‌های تکی یا دسته جمعی گرفتند.
 
رادیو انقلاب از جمله غرفه‌هایی بود که با حضور و اجرای شاهد پیوند و خانم نیرپور و پخش سرودهای انقلابی سال‌های اول انقلاب، ضمن اطلاع رسانی برنامه‌ها، مسابقاتی با حضور کودکان برگزار کرد. این بخش از برنامه با استقبال کودکان مواجه شد که با خواندن شعرها، سرودهای انقلابی و قرآن، جایزه نیز گرفتند.
 
از دیگر برنامه‌های «روزی با خانواده» اجرای زنده نمایش‌های ویژه کودکان از جمله نمایش بابا برقی بود که با استقبال خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان روبه‌رو شد. در بخش نمایش‌های کودکان گروه فرهنگی «آرامیس» با حضور شخصیت‌های نمایشی بابا پدرام و خاله نقاشی، نمایشی شاد و موزیکال اجراکردند.
 
در بخش کودک، هم چنین مسابقه نقاشی انقلاب، مسابقه ساخت بادبادک با مشارکت والدین، مسابقه نقاشی و اهدای کارت پستال با عنوان «رنگ کن، هدیه کن» و اهدای کتابچه‌ای با عنوان «بهترین برای بهترین‌ها» (چه کتابی برای کودکانمان انتخاب کنیم؟) با استقبال صدها تن از والدین و کودکان مواجه شد و جوایزی به کودکان اهدا شد.
  
در بخش بازی‌های بومی محلی نیز با مسابقه شاد و هیجان انگیز طناب کشی و با حضور شهروندان علاقه‌مند، جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا شد. اجرای گروه موسیقی کردستان نیز از جمله بخش‌های اجرای بعد ازظهر جشنواره «روزی با خانواده» بود.
 
در این ویژه‌برنامه به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ تا ۱۶، غرفه‌های متعددی برپا و میزبان هزاران تن از شهروندان بود.
در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی، غرفه‌های پتینه و چوب، چرم‌دوزی، شمع و ویترای، کاشی شکسته و پتینه، هفت سین، نقاشی روی پارچه و سفال، محصولات خود را ارائه کردند. هم چنین غرفه خیرین (خیریه حضرت ابالفضل علیه السلام) با حضور اعضای کانون بانوان منطقه به عرضه محصولات خود پرداختند.
 
برپایی غرفه نمادهای دفاع مقدس، غرفه هم عهدی باشهدا، غرفه پذیرایی، غرفه مسابقه قرآنی حافظان نور، ویژه عرضه بسته‌های با تخفیف اینترنت پرسرعت همراه با مسابقه و اهدای جوایز ویژه، غرفه معرفی خدمات بانک انصار، از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.
 
این جشنواره از ساعت ۱۰ تا ۱۶ روز جمعه ۱۶ بهمن از سوی سازمان فرهنگی هنری، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و فرهنگسرای تهران و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، اداره برق منطقه ۲۲، مدیریت محله شهرک شهید باقری، هیات ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی استان تهران، با استقبال بیش از سه هزار تن از شهروندان تهرانی برگزار شد.
نظر شما