پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۱
کد خبر: ۸۵۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
مسابقات رباتیک «آرنا» با حضور ۲۰ تیم دانشجویی در فرهنگسرای خاوران به‌کار خود پایان داد.
رقابت ۲۰ تیم دانشجویی در مسابقات رباتیک و هوش مصنوعیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی، رییس فرهنگسرای خاوران امروز ۲۵ بهمن‌ماه در اختتامیه جشنواره رباتیک «آرنا» در فرهنگسرای خاوران گفت: آنچه که برای ما اهمیت دارد ایجاد خلاقیت در شهروندان است که باید این موضوع فرهنگسازی شود.
 
وی افزود: برای بسترسازی زمینه خلاقیت در شهروندان برگزاری چنین برنامه و جشنواره‌هایی ضروری است تا شهروندان برای استفاده بهینه از فضاهای شهری توانمند شوند.
 
رییس فرهنگسرای خاوران افزود: از سوی دیگر خانه شهریاران جوان علاوه بر اجرای مأموریت‌های خود با برگزاری چنین برنامه‌هایی فرصت‌هایی را برای جوانان ایجاد می‌کند تا آنها بتوانند به حوزه‌های علمی و آکادمیک وارد شوند.
 
دوستعلی با بیان اینکه این جشنواره در سه حوزه برگزار شد، تصریح کرد: در بخش دانش آموزی ۶۰ تیم در سه رشته ربات‌های آتش نشان، ربات‌های جنگجو و رالی شرکت کردند. همچنین ۷۰ دانش آموز در این جشنواره تحت آموزش قرار گرفتند و از این تعداد ۱۵ نفر برگزیده شدند.
  
وی افزود: در بخش دانشجویی ۲۰ تیم ثبت نام کردند که در یک سطح رقابتی خوب در مسابقه ربات‌های مسیریاب پیشرفته به رقابت پرداختند که از این تعداد ۳ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
  
رئیس فرهنگسرای خاوران در پایان گفت: سومین بخش جشنواره «آرنا» ورود به مباحث علمی و آکادمیک با محوریت نقش هوش مصنوعی در مدیریت شهری بود.
 
در آیین پایانی این رقابت‌ها در هر بخش از ۳ نفر از برگزیدگان تقدیر شد.


نظر شما