سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۰
کد خبر: ۸۵۷۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
همزمان با برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی سراج آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی از مسئولان و شرکت‌کنندگان این برنامه تقدیر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به سوّمین دوره مسابقات قرآنی «سراج» تهران، بهمن‌ماه ۹۴ به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

تقدیر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از برگزاری مسابقات سراجقال الله الحکیم فی کتابه الکریم: «کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»

السلام عليکم و رحمة الله 
با عرض ادب و احترام به حضور شرف‌افزاي عزيزان قرآن‌پژوه و قرآن‌منش در اين محفل باشکوه و نوراني؛ امّيد است برکات کثیره اين جلسه، موجب گسترش و قوّت حيات قرآني جامعه، و حيات طيّبه مردم شریف و قرآنی کشورمان گردد.
قرآن کریم، که عِدل نبوّت و امامت است، همانند وجود گرامی پیامبر اعظم صلّی الله علیه و آله و سلم به توصیف آیه شریفه «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذِيرًا وَ دَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِرَاجًا مُّنِيرًا»، بشارت دهنده، انذاردهنده و سراج و روشنایی‌بخش شاهراه سعادت و کمال است. 
آری! قرآن، سراج منیر است و نجات‌دهنده بشريّت از ظلمات و تاريکي‌ها. نور این سراج، بر هر جا مي‌تابد، دل‌هاي مستعد و پاک را روشن و نوراني مي‌سازد و انسان، را به عنوان «انسان قرآنی» ملقّب و مزیّن می‌سازد.
انسان قرآني، در پرتو انوار این کتاب آسمانی، گذشته و آينده را روشن مي‌بيند؛ احساس نااميدي، در او راهی ندارد؛ عالَم را تحت مديريت حکمت بالغه الهيه مي‌بيند و به همه جريان‌ها به نظر معني‌دار و نيک، نگاه مي‌کند.
انسان قرآنی، برنامه زندگانی خود را در قرآن و معارف اهل بیت علیهم‌السلام می‌بیند و قرآن را، کتاب علم و معرفت، کتاب اخلاق، کتاب عمل و احترام، و ترقّي و پيشرفت و فتح قلّه‌هاي کمالات می‌داند.
انسان قرآنی، می‌داند که در مکتب قرآن مجيد، توقّف و سکون نيست، و ظلم و استضعاف محکوم است.
انسان قرآنی، پيام‌هاي نجات‌بخش، انسان‌ساز و سعادت‌آفرين قرآنی را می‌خواند، می‌فهمد و به آن عمل می‌کند. 
و بالاخره، انسان قرآنی، مسئولیت خویشتن را در حرکت عظیم تشکیل جامعه و نظام قرآنی سنگین می‌شمارد و با تمام سعی و تلاش، به ترویج و تبلیغ معارف والای قرآن مجید پرداخته تا افراد جامعه در پرتو نظام کامل قرآنی که نهادها، ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و بالاخره جای‌جای آن پیرو و تابع دستورات الهی باشند، به سر منزل سعادت و کمال دنیوی و اخروی نائل گردند.
اينجانب ضمن تقدیر و تبریک به دست اندرکاران و مسئولان و همچنین همه شرکت‌کنندگان قرآنی در این مسابقات بزرگ؛ چند بیت شعر که اثر طبع قاصر حقیر است را تقدیم محضر قرآنیان عزیز نموده و از خداوند متعال مسألت دارم همگان را در ظلّ عنايات قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، موفّق و مؤیّد بدارد:
قرآن که کتاب مسلمين است
برنامه عزّت آفرين است
توحيد و صراط مستقيم است
وحیي است که باقي و مبين است
قانون حيات و زندگاني است
منشور جهانيِ برين است
آواي جهان‌شمول حق است
فرياد هلاک ظالمين است
تبليغ عدالت است و انصاف
ترويج شعار مؤمنين است
وعظ است و بشارت است و انذار
بي‌مثل و نظير و بي‌قرين است
نور است و هدايت است و اعجاز
دستور عقيده و يقين است

و السلام عليکم و رحمة‌الله و برکاته
۶ جمادی الأولی ۱۴۳۷ هـ.ق
لطف الله صافي

مسابقات سراج به منظور تشکیل و ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
 
آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن سراج روز سه‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب در مسجد امام صادق علیه‌السلام واقع در میدان فلسطین با تجلیل از برگزیدگان نهایی و همچنین اجرای تلاوت قاریان برتر برگزار شد.
مطالب مرتبط
نظر شما