شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۶
کد خبر: ۸۵۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
گروه کر آواهای ماندگار چهارشنبه ۲۸ بهمن از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به رهبری شاهرخ شیردوست کسمایی در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت.
گروه کر فرهنگسرای امید روی صحنه رفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای امید در راستای تحکیم خانواده و به منظور تکریم سالمندان و تشویق آن‌ها به مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، اقدام به برگزاری کنسرت گروه کر افراد بالای ۵۰ سال کرده است. حضور فرزندان و نوه‌های اعضا گروه کر برای تماشای کنسرت وجه تمایزی است که در اجرای این کنسرت با سایر اجرا‌ها دیده می‌شود. 

در بخش نخست این کنسرت، موسیقی اصیل ایرانی شامل بهار دلنشین، امید جانم، منتظرت بودم، بردی از یادم، خوشه چین، نازنین مریم، گل گلدون، تازه گلی سر راهم، جلوه بستان اجرا شد. در بخش بعدی آهنگ‌های فولکلوریک محلی شامل شالیزار، مستم مستم آهنگ محلی شیرازی، آهنگ‌های محلی مازندرانی، گیلکی و کردی به اجرا درآمد و در پایان نیز به افتخار ایران و ایرانی، همه حاضران به احترام سرزمین ایران تمام قد ایستادند و همراهِ گروه آواهای ماندگار، سرود‌ ای ایران را زمزمه کردند. 

فرهنگسرای امید بیش از ۱۰ سال است که با آموزش افراد بالای ۵۰ سال اقدام به راه اندازی گروه کر آواهای ماندگار کرده به طوریکه اعضای این گروه سال‌هاست که با حضورشان در برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری تحسین همگان به‌خصوص جوانان را برانگیخته‌اند. 
 
پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های این گروه با حضورشان در اجتماع و برقراری روابط اجتماعی با دیگران نه تنها خود را مطرح کرده‌اند بلکه توانسته‌اند بدین طریق با مشکلات شایع دوران سالمندی مبارزه کنند و در کنار جوانان حضوری فعال داشته باشند. تقدیر از اکرم شاهرخی بنیانگذار گروه کر آواهای ماندگار و بابک ربوخه رهبر اسبق این گروه و همچنین تقدیر و تشکر ویژه از شاهرخ شیردوست کسمایی رهبر فعلی پایان بخش این اجرا بود. 
 
علاقه‌مندان برای عضویت در گروه کر آواهای ماندگار فرهنگسرای امید می‌توانند به نشانی میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند و برای آگاهی بیشتر با شماره ۳۳۳۰۲۵۸۹ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما