پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۳
کد خبر: ۸۵۷۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
در جشن بیستمین سال تاسیس خانه روزنامه‌نگاران جوان رخ داد
مراسم جشن بیستمین سال تاسیس خانه روزنامه‌نگاران جوان با حضور جمعی از اهالی رسانه و همزمان با برپایی آیین نکوداشت علی‌اکبر اشعری موسس خانه روزنامه‌نگاران و تقدیر رئیس سازمان فرهنگی هنری از وی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشن بیستمین سال تاسیس خانه روزنامه‌نگاران جوان عصر دیروز شنبه یک اسفند با حضور اهالی مطبوعات و جمعی از مسئولان در محل یادمان شهدای هفتم تیر در محله سرچشمه تهران برگزار شد.
 
محمدرضا زائری در این مراسم در سخنانی در نکوداشت علی‌اکبر اشعری موسس و رئیس هیئت مدیره و هیئت امنای خانه روزنامه‌نگاران جوان با اشاره به مسئولیت‌های گوناگونی که وی در طول چهار دهه گذشته بر عهده داشته است، گفت: از نظر من بهترین توصیف برای آقای اشعری، معلم بودن او است. با تمام بار ارزشمند و متعالی که این کلمه در خود نهفته دارد.
 
مدیرعامل خانه روزنامه‌نگاران جوان با اشاره به کارنامه‌ای که اشعری در مسئولیت‌هایی مانند ریاست کتابخانه ملی، معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد، سازمان صدا و سیما، تولی گری مدرسه مفید، مجموعه باغ کتاب و خانه روزنامه‌نگاران جوان از خود به جای گذاشته است، تاکید کرد: درسی که خانه روزنامه‌نگاران جوان برای آیندگان به جای گذاشت، پذیرش دیگران بود. خانه روزنامه‌نگاران جوان به ما یاد داد که دیگران را باور کنیم و بپذیریم و برایشان سهمی قائل شویم.
 
جشن بیستمین سال تاسیس خانه روزنامه‌نگاران جوان برگزار شد

وی گفت: هیچ کدام از ما نمی‌توانیم طرف مقابلمان را از بین ببریم. خانه روزنامه‌نگاران جوان هم جایی بود که همه نوجوانان و جوانان با گرایش‌های متفاوت و گاه متناقض فکری در کنار هم و در زمینه فعالیت مطبوعاتی، قلم می‌زدند.
 
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در تجلیل از فعالیت‌های اشعری گفت: وقتی به ۳۷ سال گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آقای اشعری در هر گوشه‌ای از عمر و زندگی این انقلاب پربار، فعالیت‌های فرهنگی ارزنده‌ای انجام داده است چه در وزارت ارشاد چه در صدا و سیما و چه در شهرداری تهران.
 جشن بیستمین سال تاسیس خانه روزنامه‌نگاران جوان برگزار شد
وی باغ کتاب و نمایشگاه یاد یار مهربان را از یادگاری‌های ارزنده‌ای خواند که علی اکبر اشعری بانی آنها بوده و نوید داد: باغ کتاب در هفته اول اردیبهشت سال ۱۳۹۵ افتتاح می‌شود.
 
محسن چینی فروشان از همکاران اشعری در دفتر نشر فرهنگ اسلامی هم با اشاره به خاطرات فراوانی که اشعری در حدود ۴ دهه گذشته در عرصه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی در خود نهفته کرده است، پیشنهاد انتشار یادداشت‌ها، خاطرات و تجارب اشعری را در قالب کتاب‌هایی ارائه کرد.
  
جشن بیستمین سال تاسیس خانه روزنامه‌نگاران جوان برگزار شد
در پایان این برنامه هدایایی از طرف نهادها و مراکز مختلف فرهنگی و هنری شامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، انتشارات امیر کبیر، خانه کتاب، خبرگزاری مهر، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، انتشارات سروش، مرکز سنجش افکار صدا و سیما، موسسه هنر و هلال، موسسه کتابشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه همشهری و انتشارات سوره مهر به علی اکبر اشعری اهدا شد.
نظر شما