سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۸
کد خبر: ۸۵۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و استاندار پیشین خراسان رضوی، در پیامی درگذشت آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان را تسلیت گفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، متن کامل پیام محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری به مناسبت درگذشت آیت الله شیخ عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسد‌ها شیء

ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خدمتگزار و تولیت آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فقدانی بزرگ برای ایران اسلامی است. 

بی‌تردید امروز خراسان، دیار نور و مشهد الرضا در سوگ این عالم بزرگوار سراسر سیاه‌پوشِ سوگواری است و مجاوران، خادمان و زائران میلیونی حرم ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) غرق در ماتم‌اند. 

رحلت این بزرگ مرد و خادم و پاسدار آستان قدس رضوی که عاشقانه عمر پر برکت خویش را در خدمت به آستان آسمانی خورشید خورشید‌ها وقف کرد، امروز در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره «سلام الله علی‌ها» داغی تازه بر دل‌های عاشقان ولی نعمت ما ایرانیان نهاده است. 

اینجانب افتخار خدمت به عنوان استاندار خراسان رضوی و همکاری و درس آموزی از محضر آن عالم فرزانه را هیچگاه فراموش نخواهم کرد. 
در دوران مسئولیت هر دو هفته خدمت ایشان می‌رسیدم و شاهد تلاش‌های این مجاهد سخت‌کوش و کم نظیر بودم. خدمات این عالم عالیقدر که نخبه‌ و الگویی در مدیریت اسلامی است و ۳۵ سال عشق و ارادات خود را بر آستان مولایش تقدیم داشت هیچگاه از خاطره مردم و دوست‌داران و عاشقان امام رئوف(ع) نخواهد رفت. 

امروز رشادت‌ها و ایثارگری‌های این عالم ربانی در خدمت به شهر و دیار خراسان الگویی برای آیندگان و مجاهدان راه انقلاب است. 
هرچند فقدان آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی دشوار و جان‌گداز است؛ اما عاشقان و مریدان الرضا(ع)، راضی‌اند به امر پروردگار؛ و چه نیکو که امروز همه بر این شهادت می‌دهند که بزرگ‌خدمت‌گزار آستان قدس رضوی لحظه‌ لحظه عمر خود را در راه انقلاب و امام(ره) صرف کرد و ایمان داریم نوکری و ارادت ۳۵ ساله در محضر آستان غریب الغربا موجب برتری مقام و ارتقای درجات معظم له در پیشگاه حضرت حق خواهد بود. 

بدینوسیله اینجانب با اندوه بسیار، با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این عالم مجاهد به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم «ارواحنا فداه»، پیشگاه با عظمت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه‌های علمیه، مردم غیور خراسان و بیت مکرم ایشان برای آن یار دیرین و صدیق امام (ره) و انقلاب، غفران الهی و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل را از خداوند متعال مسألت دارم. 

شرح این هجران و این سوز جگر
این زمان بگذار تا وقت دگر 

محمود صلاحی
استاندار اسبق خراسان رضوی
و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
نظر شما