پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۶
کد خبر: ۸۶۰۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
صلاحی در نشست مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری مطرح کرد:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست مدیران و معاونان این سازمان از استمرار برنامه‌های شاخص در سال ۹۵ و ادامه فعالیت خانه شهریاران جوان زیرنظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست مدیران صف و ستاد، معاونان و مدیران عامل موسسات تابعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دوشنبه ۱۷ اسفند در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد. 
 
در ابتدای این نشست، محمود صلاحی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، گفت: ایشان مدیریت خاص و استثنایی در آستان قدس داشتند و با توجه به ابعاد گسترده مسئولیت‌ها، به خوبی از عهده وظایف خود برآمدند. برای حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی هم که با حکم مقام معظم رهبری به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند، آرزوی موفقیت می‌کنم. 
 
وی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ، گفت: برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری باید مفهومی و روشنگرانه باشد و در مناسبت‌های مذهبی به هیچ وجه باعث ایجاد تفرقه میان مسلمانان نشود. در ایام فاطمیه، فرهنگسراهای تهران با نخبگان وعاظ و مداحان ارتباط برقرار کرده و برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی اجرا کنند. 
 
برنامه‌های شاخص استمرار پیدا کنند
مشاور شهردار تهران اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی پایتخت باید فاخر و حرفه‌ای باشد. یکی از نکاتی که در اجرای برنامه‌ها باید رعایت شود، ادامه‌دار بودن و استمرار فعالیت‌هاست. به عنوان مثال از دانش‌آموزانی که در جشنواره یاد یار مهربان شرکت می‌کنند، در برنامه‌های مرتبط با کتاب استفاده شود. مانند اتفاقی که در تاسیس باشگاه نخبگان فرهنگی هنری افتاده و برگزیدگان جشنواره‌های سراج و بچه‌های محراب به عضویت این باشگاه درآمده‌اند. در این صورت، کیفیت برنامه‌ها به شکل قابل توجه افزایش پیدا می‌کند. 
  
صلاحی با یادآوری فعالیت‌های شاخص قرآنی سال ۹۴ گفت: رایگان شدن کلاس‌های قرآن در تمامی مراکز فرهنگی هنری، ایجاد کانون قرآن در تمامی فرهنگسرا‌ها و تاسیس فروشگاه قرآنی در مراکز اتفاقات خوبی بود که باید در سال ۹۵ ادامه پیدا کند. 
  
گسترش فعالیت سازمان فرهنگی هنری در گردشگری تهران
رئیس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: باید همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی با نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد و بنیاد شهید افزایش پیدا کند و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شود. 
  
وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در موسسات هاتف شهر، نشر شهر، تصویر شهر و تهران گشت ارغوانی گفت: به امید خداوند سال آینده ضمن تولید ۲ فیلم سینمایی، در ساخت ۱۴ اثر سینمایی مشارکت خواهیم کرد و ۴۰ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای تولید می‌کنیم. نشر شهر فعالیت‌های خود را در باغ کتاب آغاز می‌کند و موسسه تهران گشت ارغوانی هم در حوزه گردشگری شهر تهران فعالیت گسترده‌تری خواهد داشت. معاونت هنری هم با اضافه شدن پردیس‌های تئا‌تر خاوران و صبا مسئولیت سنگین‌تری بر عهده خواهد داشت. 
  
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان از ادامه فعالیت خانه شهریاران جوان زیرنظر این سازمان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی فرهنگسرا‌ها، فعالیت‌های خانه شهریاران جوان گسترش پیدا کند. 
  
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی درباره برنامه‌های ویژه سازمان فرهنگی هنری در اردوهای راهیان نور، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ستاد استقبال از بهار و سیدمجید حسینی مدیرعامل موسسه نشر شهر درباره روند برگزاری جشنواره یاد یار مهربان گزارش‌های خود را ارائه کردند.
نظر شما