جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۶۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
نخستین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» ۱۷ اسفندماه در سینما بهاران به کار خود پایان داد.
آیین اختتامیه نخستین همایش «مشق صلوات» برگزار شد//به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه نخستین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» دوشنبه ۱۷ اسفند با معرفی برگزیدگان خود و با حضور چهره‌های مطرح خوشنویسی کشور برگزار شد. 
 
فراخوان این همایش در آذر ماه منتشر و برنامه دردی ماه ۹۴ به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ با شرکت ۲۲۰ خوشنویس از استان‌های قزوین، زنجان، گیلان، قم، کرج، همدان، یزد و تهران اجرا شد که در آن خوشنویسان کلمه «صلوات» را مشق می‌کردند. 
  
پس از داوری آثار از سوی انجمن خوشنویسان و معاونت هنری سازمان تعداد ۸ اثر برگزیده شد. 
  
برنامه با قرائت قرآن کریم توسط قاری نوجوان ممتاز مسابقات قرآنی سراج مهدی عسگری شروع شد. سرود ملی و صحبت‌های مجری بخش آغازین همایش بود. 
پس از آن مهدی تقی‌نژاد رئیس فرهنگسرای بهاران پس از خوش آمدگویی به مهمانان در سالن درباره هدف این برنامه و چگونگی اجرا و داوری آثار توضیحات لازم را برای حاضران ارایه داد. 
  
از ابتدای برنامه نیز فرج‌الله بازیار از هنرمندان خوشنویس منطقه به طور زنده کلمه «صلوات» را مشق می‌کرد که روی پرده سینما برای مهمانان قابل مشاهده بود و مورد استقبال قرار گفت. 
 
سخنران همایش حجت الاسلام سینایی رییس حوزه علمیه حضرت ابوطالب بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی هنری که در دو سال گذشته در منطقه ۱۷ انجام شده کم نظیر بوده است و سرآمد این فعالیت‌ها همین همایش خوشنویسی است که برکات فراوانی برای خالقین آثار، بانیان این امر و مردم منطقه خواهد داشت. 

بخش بعدی برنامه اجرای موسیقی سنتی بود که با اجرای غزلی از حافظ توسط  علیزادگان و صدای دلنشین نی و سه تار سالاروند حال و هوای تازه‌ای در فضا جاری کرد. 
پس از آن از استادان آهنگران، سپهری، شیخ خانی، گودرزی، هدایتی، خسروروشن، محمدی تبار، عباس و مجید ولی‌زاده برای همراهی، تلاش و حضور در عرصه هنر والای خوشنویسی توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه تقدیر شد. 

بخش پایانی مراسم به اعلام اسامی برگزیدگان اختصاص پیدا کرد که در آن حسین شیرکوند، مرتضی قورچی، حشمت الله نوروزی، مهدی برقی، محمد رحیمی، صابر قیاسی، داود رزمجو و هادی هنر دوست به عنوان برگزیدگان در این همایش معرفی شدند و با حضور روی صحنه جوایز خود را دریافت کردند. 
 
حضور استادان و بازدید از نمایشگاه خوشنویسی «عروه الوثقی» که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در نگارخانه فرهنگسرای بهاران بر پا شده است پایان بخش آیین اختتامیه نخستین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» بود.
مطالب مرتبط
نظر شما