پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۶۳۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
نشست معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری برگزار شد؛
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برپایی دو پروژه فرهنگی هنری بزرگ در پایتخت خبر داد و گفت: «باغ کتاب تهران» به وسعت ۶۵ هزار متر مربع و دو پردیس «صبا» و «خاوران» در سال جدید راه‌اندازی می‌شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و ششمین نشست معاونان، مدیران کل، مدیران صف و ستاد، روسای فرهنگسراهای خاص و تابعه و مدیران عامل موسسات که روز گذشته در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
 
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و پیگیری گزارش عملکرد و ارزیابی برنامه‌های سال ۹۴ گفت: در حال حاضر با جمعیت ۹ میلیونی شهر تهران یک هزار و ۲۰۰ فروشگاه کتاب با متراژهایی ده یا بیست متری آن هم با مرکزیت دانشگاه تهران و چند نقطه دیگر در شهر وجود دارد که می‌‌توان گفت در صد سال گذشته ۵۰ هزار متر مربع فروشگاه کتاب داشته‌ایم ولی با راه‌اندازی باغ کتاب تهران ۶۵ هزار متر فضای مسقف ویژه فروش کتاب به وجود می‌آید.
 
راه‌اندازی باغ‌کتاب، پردیس صبا و خاوران / معرفی سه انتصاب جدید

وی با تاکید بر اینکه همه مجموعه سازمان در پروژه باغ کتاب باید موسسه نشر شهر، بانی اصلی این پروژه، را یاری کنند، افزود: اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل در ایجاد سایت ویژه این کار فرهنگی و تبلیغات برای جذب هر چه بیشتر شهروندان، معاونت هنری در افتتاح سالن نمایش تئاتر و همچنین معاونت فرهنگی در بخش کتاب باید هر چه بیشتر کمک کنند.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری به تحویل و افتتاح دو پردیس «صبا» و «خاوران» توسط معاونت هنری این سازمان اشاره کرد و گفت: در این دو سالن نمایش باید حداقل ۲۰ روز از ماه نمایش داشته باشیم یعنی روزی چهار تا پنج نمایش در روز.
 
صلاحی همچنین به ارزیابی خانه موزه‌های وابسته به سازمان اشاره کرد و ادامه داد: این خانه موزه‌ها به شدت مظلوم واقع شده‌اند؛ باید مدیران این مجموعه‌ها ابتکار به خرج دهند و با تبلیغات و تعامل با نهادهایی مانند آموزش و پرورش برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند تا در سال جدید این خانه موزه‌ها هر چه بیشتر به شهروندان معرفی شوند.
 
وی در ادامه به میدان امام حسین(ع) به عنوان فضایی برای اجرای برنامه‌های ملی مذهبی اشاره کرد و گفت: این میدان تقدس خاصی دارد، سال گذشته در برنامه جلوه سوگ ۶۰ روز و شب در این مکان برنامه اجرا شد. امسال نیز می‌توانیم با اجرای برنامه‌های محرم و ملی مذهبی حرمت و تقدس آن را حفظ کنیم.
 
در پایان این نشست سه معارفه توسط رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صورت گرفت. حجت الاسلام حسن ناصری‌پور که پیش از این سرپرستی معاونت فرهنگی را به عهده داشت به عنوان معاون فرهنگی این سازمان معرفی شد. همچنین علی اصغر خسروی در سمت مدیر کل حوزه ریاست و مشاور سازمان ابقا شد و محمد ابویی به عنوان دست‌یار عالی رئیس سازمان فرهنگی هنری در امور جوانان منصوب شد.
 
در پایان این نشست داده‌نمایی از شعار محوری سازمان «تهران، تکریم زندگی» و محور‌های اصلی برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ رونمایی شد.

مطالب مرتبط
نظر شما