جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۰
کد خبر: ۸۶۴۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ویژه‌برنامه «پدر مهربانی»، جشن تولد پدران و مادران شهدا گفت: خون فرزندان شماست که چرخ اقتصاد، علم، فرهنگ و هنر را می‌چرخاند و همواره خط سرخ شهادت در برابر ظالمان در جریان بوده و خواهد بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشن تولد پدران و مادران شهدای منطقه ۱۷ با عنوان «پدر مهربانی» با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام رضا مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر، مهدی عباسی شهردار منطقه ۱۷، حمیدعلی صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، غفوری رییس بنیاد شهید مناطق ۱۶، ۱۷ و ۱۹ تهران، الهه راستگو عضو شورای شهر استان تهران و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگسرای بهاران ضمن خوشآمدگویی به حاضران گفت: ۳۵ سال است که با خانواده شهدا زندگی می‌کنیم؛ اگر آرامش و امنیتی در این سرزمین حکم فرماست به واسطه حضور این خانواده‌هاست. افتخار داریم که امسال برای دومین سال متوالی از پدران و مادران شهدا تجلیل می‌کنیم و امیدواریم این قدم کوچک مورد قبول شهیدان قرار گیرد.

جشن تولد مادران و پدران شهدای منطقه ۱۷ برگزار شد

همچنین محمود صلاحی در ويژه‌برنامه «پدر مهربانی» با بیان اینکه هیچ پدری بالاتر از پدر شهدا نداریم، تصریح کرد: ‌این بهترین برنامه روز پدر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و خوشحالم که این برنامه در منطقه ۱۷ برگزار می‌شود چراکه این منطقه مزین به نام شهداست.
وی افزود: خوشحالم همکاران من این خوش سلیقگی را به خرج دادند و در روز پدر از مادران شهدا نیز تقدیر می‌کنند چراکه مقام این مادران بالاتر از هر پدری است؛ مهر مادری، زبان مادری و سرزمین مادری‌مان را مدیون مادران ایران زمین هستیم.

صلاحی تقدیر از پدران شهدا را افتخاری برای مجموعه سازمان فرهنگی هنری دانست و خطاب به مادران و پدران شهدا گفت: خون فرزندان شماست که چرخ اقتصاد، علم، فرهنگ و هنر را می‌چرخاند. همواره خط سرخ شهادت در برابر ظالمان در جریان بوده و خواهد بود. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: همیشه جوانان سرافراز سربلندی دربرابر ظلم قد علم کرده‌اند و امروز هم تعدادی از فرزندان این مملکت در قالب مدافعان حرم از حریم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند و امیدوارم با دعای خیر شما این فرزندان در راه خود پیروز شوند.

اجرای سرود توسط گروه موسیقی سپاه پاسداران، مثنوی‌خوانی رسول نجفیان در مدح حضرت علی (ع)، پخش کلیپی از برنامه سال گذشته و اجرای نمادین ورزش زورخانه‌ای سنتی توسط گروه هژبر از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان این برنامه کیکی مزین به نام پدر مهربانی و شمعی که نماد ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ بود توسط پدر شهیدان رضایی و پدر شهید مدافع حرم حمیدی و الهه راستگو عضو شورای شهر تهران بریده شد.
نظر شما