پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۸۶۵۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
نخستین نشست از سلسله محافل ادبی با هم بخوانیم فرهنگسرای فردوس در سال جاری با حضور ماندانا زندی نویسنده مجموعه داستان شام آخر برگزار می‌شود.
ماندانا زندی با «شام آخر» میهمان فرهنگسرای فردوس می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله محافل ادبی با هم بخوانیم از جمله برنامه‌های کتابخانه فردوس در سال جاری است که یکشنبه‌ها یک هفته در میان برگزار می‌شود.
 
در برنامه یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ داستان «آرزوهایی که گره زده به درخت خشکیدند» از مجموعه داستان شام آخر با حضور با حضور نویسنده اثر، جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی خوانش و بررسی می‌شود.
 
ماندانا زندی ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۰ متولد شد، وی تحصیلات خود را گام‌به‌گام ادامه داد تا این‌که در رشته مدیریت وارد دانشگاه شد، دوره کارشناسی فیلم‌نامه‌نویسی را در دانشگاه صدا و سیما گذراند.
 
در سال ۸۹ نخستین فیلم تلویزیونی او از شبکه سه سیما با عنوان «روز یلدا شب چله» پخش شد و مورد استقبال مخاطبانش قرار گرفت. وی همزمان با شرکت در نشست‌های نقد و داستان‌نویسی به ادبیات روی آورد و شروع به نوشتن داستان کرد و خیلی زود توانست در ادبیات امروز ایران جایگاه خاص خود را پیدا کند که حاصل آن نوشتن رمان‌هایی چون ساغر، گل‌های ارکیده، بانویی از جنس باران، ستاره‌های دنباله‌دار، شام آخر، دختران پائیز و ... است.
 
سوژه داستان «آرزوهایی که گره زده به درخت خشکیدند» از مجموعه داستان شام آخر درباره عروس قنات است که از یک آیین کهنه ایرانی وام گرفته شده است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما