جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۰
کد خبر: ۸۶۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
رکاب زنی شهروندان تهرانی به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
آیین افتتاح و نخستین اجرا از ویژه‌برنامه «آدینه‌ها عیدند» از ساعت ۱۵ تا ۱۹ با حضور بیش از ۵۰۰ تن از شهروندان تهرانی در ضلع شمال شرقی دریاچه شهدای خلیج‌فارس برگزار شد.
ویژه‌برنامه «آدینه‌ها عیدند» در دریاچه شهدای خلیج‌فارس کلید خوردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «آدینه‌ها عیدند» با شعار «جمعه‌ها را زنده نگه داریم» در ساحل شمال شرقی دریاچه شهدای خلیج‌فارس کلید خورد.
 
از این پس ویژه‌برنامه تفریحی و فرهنگی «آدینه‌ها عیدند» جمعه هر هفته در بوستان‌ها و مناطق گردشگری شهر تهران برگزار می‌شود و اولین اجرا از این ویژه‌برنامه به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس جمعه ۱۰ اردیبهشت به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲، کانون‌های مردمی فرهنگسرای تهران و با همکاری مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

این ویژه‌برنامه ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۰ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیرحسین قربانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و رییس فرهنگسرای تهران و صدها تن از شهروندان آغاز شد.
 
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی با عنوان «بازی‌های دوران کودکی» از جمله بخش‌های این ویژه‌برنامه بود. در این جشنواره شهروندان علاقه‌مند و به‌ویژه کودکان و نوجوانان در ده‌ها بازی بومی، سنتی، ورزشی و فکری شرکت کردند و جوایزی به برگزیدگان اهدا شد. طناب‌کشی، وسطی، دارت، ماروپله، دوز بازی، یه قل دو قل، منچ، اسم فامیل و انواع بازی‌های فکری از جمله بازی‌هایی بود که در این برنامه با حضور خانواده‌ها و به‌ویژه کودکان و نوجوانان اجرا شد.
 
همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس نیز از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود. در این همایش ۴۰ تن از شهروندان دوچرخه‌سوار در سنین مختلف از میدان موج و در مسیر بلوار موج، بلوار صدف و پیست دوچرخه‌سواری دریاچه شهدای خلیج‌فارس رکاب زدند. در پایان پس از قرعه‌کشی جوایز نفیسی از جمله دوچرخه به شماری از شرکت‌کنندگان اهدا شد.
 
نظر شما