پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۹
کد خبر: ۸۶۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان نام‌آشنای تئا‌تر، سینما و تلویزیون در فرهنگسرای کتاب برای مخاطبان بخش‌هایی از منظومه «آرش کمانگیر» را خواند و در پایان تاکید کرد حتما برای کودکانتان از اسطوره‌های ایرانی بگویید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد فراهانی به حضور خود در فرهنگسرای کتاب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته زمانی که روی سن رفتم، متوجه شدم خیل بیشتر مخاطبان من را کودکان و نوجوانان تشکیل داده است. به همین دلیل شنیدن قسمتی از کتاب مارکز برای آنها جذابیتی نداشت.‌‌ همان جا تصمیم گرفتم در میان اسطوره‌های ایرانی دنبال شخصیتی بگردم تا نظر آن‌ها را جلب کند. آرش یکی از بهترین گزینه‌ها برای این اتفاق بود. 

این کارگردان پیشکسوت تئا‌تر بیان کرد: این روز‌ها همه ما باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان ما به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند شوند چرا که آن‌ها حافظ و ادامه دهنده فرهنگ ما هستند. 

وی افزود: سال‌هاست که شاهد تاریخ سازی در هالیوود هستیم. ساختن اسطوره‌هایی که سال‌ها بعد مانند رستم و سهراب شناسنامه و هویت پیدا خواهند کرد. حتی بچه‌های امروز هم سوپرمن و بت من را از رستم و سهراب بیشتر می‌شناسند؛ چه رسد به کودکان و نوجوانان آینده این سرزمین. این اتفاق برای ما یک تلنگر بزرگ است که چرا آنچه از دل مردمان ما تا امروز مانده و حکایتگر داستان‌هایی از فرهنگ و هویت ماست به درستی به آن‌ها معرفی نشده است. 

ویژه‌برنامه کتاب‌خوانی در هفتمین فرهنگسرای کتاب در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۳۰ و ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ با حضور هنرمندان شناخته شده کشور میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است. 
 
هفتمین فرهنگسرای کتاب همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ضلع شرقی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شماره ۱۱۲ با برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری متنوع از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای شهروندان است.

نظر شما