جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۲
کد خبر: ۸۶۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران برگزار می‌شود
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برنامه‌های این منطقه برای نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین نمایشگاه فرهنگ هنر تهران از ۲۸ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در محل پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با برنامه‌های متنوع و برپایی غرفه‌های ویژه عرضه دستاورد‌ها و محصولات خود، میزبان مسئولان، مدیران و نخبگان فرهنگی و شهروندان علاقه‌مند خواهد بود. 
 
به گفته رییس فرهنگسرای خاتم (ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸، برگزاری کارگاه‌های کتابخوانی و قصه‌گویی، عقد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی با نهادهای مختلف، رونمایی از کتاب‌ها و محصولات مکتوب، نمایشگاه دستاورد‌ها و محصولات، زیارت مجازی بارگاه رضوی، برنامه‌های سخنرانی و اهدای دفتر مشق عشق شامل دفترچه‌هایی با تصاویر شهدای مدافع حرم از جمله بخش‌های مختلف و برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ در نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران است. 
 
اکبر بختیاری در خصوص عقد تفاهم‌نامه‌ها اظهار کرد: در بخش عقد تفام‌نامه‌ها روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبشهت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸تفاهم نامه‌های متعدد همکاری با نهاد‌ها و موسسات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای امضا خواهد کرد. عقد تفاهم‌نامه با بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۱۸، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید شهرستان چهار دانگه و منطقه ۱۸ و ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل از جمله این تفاهم‌نامه‌ها است.
 
مادران قصه گو
 
وی افزود: در بخش کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با برگزاری ۴ نوبت کارگاه میزبان شهروندان خواهد بود. دو نوبت کارگاه‌های باز باران (ویژه مادران قصه‌گو) به منظور برجسته‌سازی و جریان‌سازی برنامه فراگیر مادران قصه‌گو در روز چهارم و ششم نمایشگاه پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ و شنبه اول خرداد از ساعت ۱۵ با حضور مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و همچنین خانم دارابی کار‌شناس و نویسنده کودک ویژه مادران برگزار خواهد شد. در این کارگاه‌ها مادرانی که در جشنواره مادران قصه‌گو حائز رتبه‌های اول شده‌اند بعد از سخنرانی کار‌شناسان، برای مادران قصه خواهند گفت. 
 
به گفته رییس فرهنگسرای خاتم (ص) کارگاه آموزشی علاقه‌مندی به مطالعه وِیژه کتابداران از دیگر کارگاه‌های فرهنگسرای خاتم است که چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود. هم چنین کارگاه تحلیل و بررسی کتاب اندیشه ناب که شامل رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌هاست برگزار خواهد شد. 
 
رونمایی از سه اثر
 
بختیاری درباره برنامه‌های بخش رونمایی نیز بیان کرد: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ در این بخش سه اثر رونمایی خواهد کرد. رونمایی از سند راهبردی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸، رونمایی از کتاب «چگونه فرزندم را به مطالعه علاقه‌مند کنم؟» نوشته حسین رحیمی از مدیران کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و کتاب مجموعه اشعار «نذر شعر» شامل آثار بر‌تر جشنواره ادبی نذر شعر فرهنگسرای خاتم (ص) در این بخش صورت می‌گیرد. جشنواره ادبی نذر شعر توسط فرهنگسرای خاتم (ص) در سال ۹۴ برگزار شد و آثار بر‌تر آن در کتاب نذر شعر شامل کتابی ۱۳۰ صفحه‌ای گردآوری شده و در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.
 
اکبر بختیاری درباره خدمات بخش غرفه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ گفت: این مدیریت بیست و سه عنوان محصول و سی عنوان گزارش عملکردی خود را در قالب تصاویر، کتابچه، بروشور، لوح فشرده و کتاب ارائه خواهد کرد. برپایی سازه‌های نمایشگاهی شامل تصاویر برنامه‌های شاخص منطقه و برگزاری مسابقه کتابخوانی چهار راه کتاب از بخش‌های دیگر خدمات غرفه‌ای این فرهنگسرا است. ارائه ۲۰ عنوان نماهنگ از برنامه‌های شاخص و لوح فشرده برنامه‌های زیر سایه خورشید و مادران قصه‌گو و اهدای کتاب نذر شعر شامل مجموعه شعر در تکریم منزلت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) از دیگر فعالیت‌های این غرفه خواهد بود. 
 
زیارت مجازی امام رضا(ع) 
 
وی افزود: غرفه فرهنگسرای خاتم (ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ ضمن رونمایی کتاب نذر شعر به معرفی برنامه شاخص زیر سایه خورشید می‌پردازد که ۳ دوره در سال‌های گذشته توسط این منطقه و در قالب دبیرخانه برگزار شده است. در عین حال این مجموعه به منظور ایجاد معنویت در فضای نمایشگاه و با توجه به رسالت خود در زمینه ترویج فرهنگ رضوی نرم افزار زیارت مجازی حرم حضرت امام رضا (ع) را تهیه کرده است که در سینما سه بعدی مستقر در محل نمایشگاه میزبان مخاطبان نمایشگاه خواهد بود. مخاطبان می‌توانند با مراجعه به سینما سه بعدی نمایشگاه، حرم حضرت امام رضا (ع) را به‌صورت مجازی زیارت کنند. 
 
به گفته بختیاری معرفی برنامه و فعالیت‌های کانون‌های ۱۰ گانه منطقه و فعالیت‌های آموزشی از دیگر بخش‌های خدماتی غرفه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ است، در بخش اجرای زنده و صحنه‌ای نمایشگاه نیز در روز پنجم نمایشگاه جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه، گروه موسیقی آوای یار از گروه‌های کانونی فرهنگسرای خاتم (ص) اجرای برنامه خواهد داشت و از حافظان ۱۰ جزء قران کریم فرهنگسرای خاتم (ص) نیز تقدیر و تجلیل خواهد شد. در این بخش مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به مدت ۲ ساعت برنامه خواهد داشت. 
 
غرفه فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ در روزهای برگزاری نمایشگاه از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ شب در پردیس سینما ملت میزبان علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما