جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۳
کد خبر: ۸۶۸۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
از سوی فرهنگسرای مهر در نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران برگزار می‌شود:
نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خردادماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود و مناطق مختلف برای این نمایشگاه برنامه‌های ویژه ای ترتیب داده اند.
رونمایی از یک فیلم کوتاه آموزشی و محصول فرهنگیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۹ با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی و برپایی غرفه‌های ویژه معرفی دستاورد‌ها و محصولات خود و بازی برای نوجوانان و خانواده‌ها پذیرای شهروندان خواهد بود.

رییس فرهنگسرای مهر با اعلام این خبر گفت: عقد تفاهم‌نامه فرهنگی با نهادهای مختلف، رونمایی از محصولات فرهنگی و یک فیلم کوتاه آموزشی، نمایشگاه دستاورد‌ها و محصولات از جمله بخش‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگسرای مهر در نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران است.

سعید رنجبریان در خصوص عقد تفاهم‌نامه‌ها بیان کرد: در بخش عقد تفاهم‌نامه‌ روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبشهت ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ فرهنگ‌سرای مهر تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری با نهاد‌ها و موسسات منطقه‌ای امضا خواهد کرد. عقد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش منطقه ۱۹، روزنامه همشهری محله، بوستان بزرگ ولایت و ناحیه بسیج ابوذر از جمله این تفاهم‌نامه‌ها است. 

رونمایی از دو اثر

 رنجبریان درباره برنامه‌های بخش رونمایی بیان کرد: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۹ در این بخش دو اثر رونمایی خواهد کرد. رونمایی از فیلم کوتاه آموزشی با عنوان «سایه‌های روشن» و یک محصول فرهنگی با موضوع فرهنگ آپارتمان نشینی با عنوان «خانه‌‌های عمودی» در این بخش صورت می‌گیرد. 

وی درباره فیلم کوتاه آموزشی سایه‌های روشن گفت: فرهنگسرای مهر برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید فیلم کوتاه آموزشی با تکنیک «نمایش عروسکی سایه‌ای» با عنوان «سایه‌های روشن» در رابطه با اهمیت صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی کرد. 

این اثر با تکنیک یاد شده در مدت ۲ ماه به نویسندگی و کارگردانی امیر جاودانی زرین واحسان لهراسبی در فرهنگ‌سرای مهر تولید شد. این فیلم در مدت زمان ۳ دقیقه و با حجم ۶ مگابایت به صورت رایگان در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت و قابلیت اجرا و ارسال در شبکه‌های اجتماعی از جمله: تلگرام، وایبر، واتس‌آپ، لاین و بیسفون را دارد و ما از این طریق می‌توانیم مفاهیم و دغدغه‌های زیست محیطی را به کاربران منتقل کنیم. 

هم‌چنین وی درباره خانه‌های عمودی گفت: که فرهنگ‌سرای مهر به منظور ارتقاء نظم و انضباط و تقویت روحیه قانون‌گرایی در مجتمع‌های مسکونی محصولی را با عنوان «خانه‌‌های عمودی» تولید کرد. 

این محصول یک مجموعه داستان مصور دنباله‌دار است و روایت یکی از معظلات در آپارتمان‌ها می‌باشد. «خانه‌‌های عمودی» بصورت تخته شاسی در ابعاد ۷۰*۵۰ و در ۷۰ مجتمع مسکونی نصب خواهد شد. شناخت حقوق همسایگی، تقویت ارتباط و صمیمیت همسایه‌ها، ارتقای همدلی و همراهی شهروندان در رفع نیازمندی‌های یکدیگر، تاکید و ترویج مسئولیت‌های متقابل همسایگی و نیز تشویق همسایگان به رعایت قوانین و مقررات ضمن برقراری نظم و انضباط در آپارتمان از جمله اهداف تولید این محصول است. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ درباره خدمات بخش غرفه گفت: این مدیریت ده‌ها عنوان محصول و گزارش عملکردی خود را در قالب تصاویر، کتابچه، بروشور، لوح فشرده و کتاب ارائه خواهد کرد. هم‌چنین معرفی ویژه برنامه «برآستان جانان» که بصورت ۴ سال متوالی در کلیه مناطق سازمان برگزار شد به همت فرهنگ‌سرای مهر اجرا خواهد شد. برپایی سازه‌های نمایشگاهی شامل تصاویر ویژه برنامه‌های شاخص منطقه و برگزاری از بخش‌های دیگر خدمات غرفه‌ای این فرهنگسرا است. 

نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در پردیس سینما گالری ملت واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، ابتدای بزرگ‌راه نیایش، روبه‌روی بزرگ‌راه کردستان برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌: ۵۵۰۳۳۹۰۰ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما