پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۷
کد خبر: ۸۶۹۴۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران با غرفه‌های و برنامه‌های متعدد میزبان علاقه مندان است؛ در غرفه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ برادران ولی زاده با کتابت قرآن مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا ولی زاده کاتب قرآن در اشاره به استقبال از نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران گفت: برگزاری این نمایشگاه به عنوان اولین تجربه محسنات بسیاری دارد و قطعاً پس از این نیز رو به پیشرفت خواهد بود. 

ولی زاده که تا کنون ده جلد از قرآن را کتابت کرده است، بیان کرد: کتابت قرآن موضوعی است که بعد از انقلاب مقداری نادیده گرفته شد. اما چهار پنج سالی است که بیشتر به آن توجه شده است. ما در تلاش هستیم که خط نسخ ایرانی را برطبق خط استاد نیریزی که از لحاظ هنری و زیبایی هم قابل مقایسه با خط عربی نیست رواج دهیم. مدتی است که مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ دفتر کاری را برای کتابت قرآن تدارک دیده که حضور من در آنجا بسیار باعث صرفه جویی در وقت و بازدهی بیشتر کار شده است که از ایشان کمال تشکر را دارم.

وی که همراه برادر خود عباس ولی زاده هر روز در طول نمایشگاه به کتابت قرآن می‌پردازند درباره نظر مردم از این اقدام گفت: شاید مردم با بیشتر مشاغل و حرفه‌ها آشنا باشند جز کتابت قرآن  برخی با کنجکاوی می‌پرسند که مگر قرآن با دست نوشته می‌شود؟! آن وقت است که برای ایشان توضیح می‌دهیم که قرآن حتماً باید با دست نوشته شود. به خاطر حرمت قرآن حتی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها هم آن را نمی‌نویسند. و این کتابت قرآن برای مردم بسیار جذابیت دارد.

نظر شما