چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۸
کد خبر: ۸۶۹۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پیامی درگذشت زنده‌یاد پرویز کلانتری را تسلیت گفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پیامی در گذشت پرویز کلانتری نقاش پرآوازه ایرانی را تسلیت گفت. استاد کلانتری پس از تحمل یک سال و نیم بیماری بعد از سکته مغزی، شامگاه جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.
 
پیام تسلیت معاون هنری سازمان فرهنگی هنری به این شرح است:

به نام خدایی که می‌میراند و دوباره زنده می‌سازد.
استاد پرویز کلانتری را از سال‌های دور می‌شناختم و با او معاشرت داشتم. در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، برنامه‌های هنری و ... همراه و همدل می‌شد تا اهمیت نقوش و سنت‌های تصویری اصیل هنری ایرانی را یادآور شود. اکنون و از شب گذشته در مقابل نام این استاد نقاش، عنوان «زنده‌یاد» هم نقش بسته است. این عنوان، تشریفاتی و از سر مجامله نیست، بلکه به حقیقتی مسلّم اشاره‌ دارد. چراکه او با آن همه آثار ماندگار، در یادها و خاطره‌ها زنده می‌ماند. 
 
با این نگاه، پایان سفر دنیوی پرویز کلانتری، فقدان او نيست. این هنرمند همواره و هنوز زنده و حاضر است و تنها از سرزميني موقت، به ساحتي ايمن‌تر، آرام‌تر و رنگين‌تر سفر كرده است؛ با نقش‌هاي ماندگاري كه از خود بر اين ديار به يادگار گذاشته است.
زنده‌ياد پرویز کلانتری هنرمندي توانمند، استادی ارجمند و مهربان و از پيشگامان هنر معاصر ايران بود كه در عرصه هنر نقاشي و تصویرسازی تأثير قابل توجهي داشت.  
 
اکنون که پرویز کلانتری به دیار ابدی شتافته است، امید داریم که شفاعت مقربان خدا همراهش باشد. نیز این وظیفه بر ذمه‌ی ماست که اندوه خود را به خانواده گرانقدرش اعلام داریم و آرزو کنیم که این روزهای سخت، بر آنها به شتاب بگذرد و بدانند که مهربانِ فقید آنها همواره در دل ما زنده است. روحش شاد و یادش گرامی باد.

نظر شما