جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۱
کد خبر: ۸۶۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری:
عبدالرضا کردی رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی بود تا سازمان در نگاه باز و راحت خودش را به خودش معرفی کند.
ضعف و قوت‌های سازمان در نمایشگاه نمایانده شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رییس مرکز آموزش سازمان با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای مرکز آموزش ویژگی‌های متمایز نمایشگاه را برشمرد.
 
عبدالرضا کردی در اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش گفت: این مرکز یکی از مراکزی است که موفق شده کل دوره‌های آموزشی را بازنگری کند. تعدادی از دوره‌ها را که مردم استقبال نکردند و نیاز مردم نبود، حذف شده است و تعدادی دیگر از دوره‌ها که اساسی‌تر بود و مردم نیاز بیشتری داشتند مانند آموزش قرآن و مهارت‌های زندگی با رویکرد قرآنی، ارتباط زن و شوهر، روش‌های تربیت فرزند و... ارتقای کیفی پیدا کردند. 
 
وی افزود: برای اولین بار دوره تربیت مربی خلاقیت را برگزار کردیم و به عنوان اولین سازمانی هستیم که در ایران دوره تربیت مربی آموزش فلسفه به کودکان را داشتیم. همچنین دوره تربیت مربی کارآفرینی فرهنگی و کارآفرینی هنری داشتیم. در سال گذشته موفق شدیم ۱۲ عنوان کتاب جدید را در حوزه خلاقیت، کتابشناسی خلاقیت، تغییر به عنوان زیرساخت رشد اجتماعی، مشارکت در خانواده، مشارکت فرهنگی هنری و کارآفرینی جوانان و کودکان داشته باشیم.

کردی درباره آنچه برای غرفه آموزش در نمایشگاه فرهنگ و هنر مهیا کرده‌اند، گفت: در ابتدا کارکرد همه مدیران در سال‌های گذشته را به‌منظور اطلاع‌رسانی عمومی قرار دادیم و مخاطبان را آشنا کردیم که هر مدیری در دوره خودش چند کار ارزشمند داشته و این نگاه را به عنوان یک نگاه تحولی معرفی کردیم. همچنین هر روز برنامه یک رونمایی از کتاب و دوره‌های آموزشی داشتیم. علاوه برآن تفاهم نامه‌های متعددی را هم به امضا رساندیم که اوج آن تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور است. یک کار درون سازمانی هم ترتیب دادیم که مشخص کردن مشکلات آموزشی مناطق و فرهنگسراها و راه‌حل‌های آن بود.

رییس مرکز آموزش درباره برگزاری نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران ابراز کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی بود تا سازمان بتواند در یک نگاه باز و راحت خودش را به خودش معرفی کرده و ضعف‌ها و قوت‌هایش را پیدا کند. همچنین امکان مشاهده اوج فعالیت هر مدیر در سال‌های گذشته روشن و خلاها مشاهده و رفع می‌شود.
  
وی درباره مخاطبان این نمایشگاه گفت: مخاطب اصلی این نمایشگاه تاثیرگذاران فرهنگی هستند که شامل صاحب نظران فرهنگی، اندیشمندان فرهنگی و مدیران فرهنگی هستند. مردم در اصل مخاطبان درجه دو و سه نمایشگاه بودند. این نمایشگاه باعث شد حوزه‌های علمیه و روحانیان و مراجع نگاه بهتری پیدا کنند و به ایشان اطلاعاتی داده شد تا دریابند سازمان فرهنگی هنری چه کاری در حوزه ارتقای سطح نگرش دینی شهروندان و تقویت باورهای دینی شهر داشته است.
 
کردی افزود: امیدوارم در نمایشگاه‌های بعدی حوزه‌های تخصصی بیشتر نشان داده شود و نشست‌های تخصصی در حوزه هنر دینی و در حوزه بهسازی و توانمندسازی مشارکت‌های فرهنگی صورت بگیرد. همچنین در حوزه اطلاع رسانی اقدامات وسیع‌تری شود. 
نظر شما