جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۱
کد خبر: ۸۷۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
رئیس سازمان فرهنگی هنری در اختتامیه نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی شهرداری برای این است که جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اختتامیه نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» عصر امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رییس کمسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و احمد دنیامالی عضو دیگر این شورا و جمعی از مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پردیس سینما گالری ملت، محل برگزاری نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» برگزار شد.
 
جمع‌آوری ۲۸ هزار دست‌نوشته 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این مراسم گفت: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر این بود که مردم تاریخچه سازمان فرهنگی هنری را در یک فضای شفاف و در قالب هنر ببینند. پیش از من هشت مدیر فرهنگی مدیریت این سازمان را بر عهده داشتند و هر کدام در زمان خود، برنامه‌های در خور توجهی را اجرا کرده‌اند که شاید امروز اگر این نمایشگاه برگزار نمی‌شد، به فراموشی سپرده می‌شد. ما با برگزاری این نمایشگاه به تلاش‌های این مدیران نیز ارج نهادیم.

جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول کنیم

وی ادامه داد: هدف دوم این بود که نظر هنرمندان، نخبگان، فرهنگیان و روحانیان و همچنین انتقادات و پیشنهادهای آنها را در خصوص فعالیت‌هایمان بدانیم. بنابراین همه اینها باعث شد این نمایشگاه برگزار شود. در طول این نمایشگاه نیز نزدیک به ۲۸ هزار نظر و دست نوشته جمع شد که همه آنها را در فعالیت‌هایمان استفاده خواهیم کرد.

صلاحی اضافه کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شد که متشکل از هیئت امنای بسیار ارزشمند از دولت، روحانیت، نخبگان و شهرداری تهران است که ایجاد آن حرکت بسیار مثبتی بود و امیدواریم بتوانیم در این راه مثمر ثمر باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مردم شهر به‌خصوص جوانان را به فعالیت‌های فرهنگی مشغول کنیم، گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی شهرداری برای این است که جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول کنیم و از فضای مجازی دور کنیم.

 
بیش از ۱۰۰۰ اثر  دستاورد نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران

در ادامه این برنامه حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: از بهمن ماه سال گذشته که بحث برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر با پیشنهاد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح شد، ستاد برگزاری کار خود را آغاز کزد و سرانجام در دهه سوم اردیبهشت این نمایشگاه شروع به کار کرد و امروز پس از هشت روز شاهد اتمام آن هستیم.
 
جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول کنیم

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این چند روز بسیاری از هنرمندان صاحب سبک را شناخت. ۵۱ غرفه فرهنگی در این دوره مشغول به فعالیت بود و بیش از هزار اثر  دستاورد این نمایشگاه بود و همچنین ۴۷ کارگاه به فعالیت مشغول بود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: سفیران هفت کشور از نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران دیدن کردند که بنا به درخواست مدیران برخی از دستگاه‌ها از فردا قرار است این نمایشگاه تا روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر باشد.

سازمان فرهنگی هنری، ادامه دهنده فرهنگ مقاومت است

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: آن روزها چیزی که باعث شد ما با دست خالی در میدان نبرد با دشمنی که تمامی کشورها از او حمایت می‌کردند بایستیم «فرهنگ» بود؛ فرهنگی به نام «مقاومت» که خوشبختانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با برگزاری این نمایشگاه ثابت کرد ادامه دهنده همین فرهنگ است.

جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول کنیم

اجرای گروه کر فرهنگسرای ارسباران، موسیقی زنده توسط گروه طوفان رعد و اجرای نوای خاطره‌انگیز «ممد نبودی ببینی» و «یاران چه غریبانه» توسط غلام کویتی‌پور از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
 
در پایان از مراکز برگزیده نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» تقدیر شد.

مطالب مرتبط
نظر شما