جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۳
کد خبر: ۸۷۰۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
نمایشگاه عکس «کوبا و ایران؛ پلی تاریخی و فرهنگی» با حضور ۱۲ سفیر دوشنبه سوم خرداد در فرهنگسرای ملل گشایش یافت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه عکس «کوبا و ایران؛ پلی تاریخی و فرهنگی» با هدف به تصویر کشیدن روابط تاریخی و فرهنگی ایران و کوبا، با حضور سفیر کوبا و جمعی از سفرا افتتاح شد.
 
در آیین گشایش این نمایشگاه الکساندر گونزالس کسدا، سفیر کوبا، فرصت نمایش تصاویری از تاریخ و فرهنگ کشور خود را در مرکز فرهنگی ملل افتخار بزرگی دانست. وی همچنین گفت: در ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ در همین سالن‌ها، نمایشگاه عکس دیگری راجع به پنج قهرمان کوبایی که به طور ناعادلانه در زندان‌های ایالات متحده آمریکا زندانی بودند، برگزار کردیم.
 
گشایش نمایشگاه عکس «کوبا و ایران؛ پلی تاریخی و فرهنگی»

سفیر کوبا در خصوص وضعیت آن پنج قهرمان افزود: به لطف همبستگی بین‌المللی آن‌ها در آزادی به سر می‌برند. وی در خصوص نمایشگاه جدید عکس گفت: نمایشگاه عکس «کوبا و ایران» بیانگر پیوندهایی است که از نقطه نظر تاریخی و فرهنگی بین جمهوری کوبا و جمهوری اسلامی ایران با وجود فاصله جغرافیایی میان این دو کشور، وجود دارد.
  
گونزالس بیان کرد: در طول تاریخ بشریت به اثبات رسیده است که بهترین راه برای حفظ روحیه مردم، دفاع از تاریخ و فرهنگ آن‌ها به معتبرترین و خلاقانه‌ترین شکل است. بنابراین هرگونه تلاشی که ما برای دفاع از تاریخ و فرهنگ انجام دهیم، هرچند ساده به نظر برسد، ستودنی است.
  
وی در پایان گفت: فرهنگ‌های ملی با وجود اصالت نمی‌توانند با در انزوا بودن و بدون تغییر و تبادل با دیگر فرهنگ‌ها به سر ببرند و تنها از طریق تعامل به بقای خود ادامه می‌دهند. کوبا و ایران نیز از این پدیده مستثنی نیستند. نمایشگاه عکسی که امروز افتتاح کردیم بیانگر این هدف است و همچنین نشان دهنده دوستی و اتحاد بین هر دو کشور است.
 
گشایش نمایشگاه عکس «کوبا و ایران؛ پلی تاریخی و فرهنگی»

احسان محمدی محلاتی، رئیس اداره بین‌الملل روابط‌عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با خوش‌آمدگویی به میهمانان برنامه و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ملت‌های آزاده و مصمم از جمله ملت‌های ایران و کوبا تجربه‌ها و خاطراه‌های مشترک قابل توجهی دارند برای به اشتراک گذاشتن که محور آن عزم راسخ برای استقلال، آزادی و تعیین سرنوشت است.
 
گشایش نمایشگاه عکس «کوبا و ایران؛ پلی تاریخی و فرهنگی»

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آماده برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک با کشورهای دیگر است،‌ افزود: امروز برگزاری این نمایشگاه زمینه آشنایی بیش‌تر شهروندان تهران را با کوبا و ملت آن فراهم کرده و پل‌های میان دو ملت را استحکام می‌بخشد.
 
حسام قربانعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رئیس فرهنگسرای ملل نیز در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران بر آمادگی فرهنگسرای ملل برای انجام برنامه‌های فرهنگ هنری مشترک با کشورهای امریکال لاتین تاکید کرد.
  
گشایش نمایشگاه عکس «کوبا و ایران؛ پلی تاریخی و فرهنگی»

نمایشگاه عکس «ایران و کوبا» به همت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سفارت جمهوری کوبا در ایران گشایش یافت و به مدت پنج روز در فرهنگسرای ملل واقع در بزرگراه ایت الله صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه میزبان علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما