جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۰
کد خبر: ۸۷۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛
نمایشگاه عکس «هنر مقاومت» به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در نگارخانه فرهنگسرای بهمن برپا شد.
نمایشگاه «هنر مقاومت» در فرهنگسرای بهمن برپا شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این نمایشگاه از پنجم خرداد ماه گشایش یافته و تا سیزدهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه عکس «هنر مقاومت» جلوه‌هایی از دلاوری‌ها، رشادت‌ها و مقاومت رزمندگان اسلام، فرماندهان و سرداران هشت سال دفاع مقدس در قالب نمایش سی تابلو اثر در سالن نگارستان فرهنگسرای بهمن به تصویر کشیده می‌شود.

در روز سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ خرمشهر پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت (که در چهارم آبان سال ۱۳۵۹  به اشغال دشمن در آمده بود) و پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

عملیات بیت‌المقدس در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ آغاز شد و در چهار مرحله عملیات نهایتاً در سوم خرداد همان به آزادسازی خرمشهر انجامید.

این پیروزی از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی بود به طوری که شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه عکس می‌توانند به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۳۱۲۱۸۰ تماس بگیرند.
نظر شما