پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۰
کد خبر: ۸۷۰۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
فرهنگسرای مهر به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نشست تخصصی بررسی «دایرة‌المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)» نوشته جعفر شیرعلی نیا را برگزار می‌کند.
نشست تخصصی بررسی «دایرة‌المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نشست تخصصی با حضور حامد کفاش مدیر انتشارات سایان، جعفر شیرعلی نیا نویسنده و مدیر محتوایی، سلمان رئیس عبداللهی مدیر هنری این کتاب و جمعی از پژوهش‌گران و نویسندگان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

دایرة‌المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره) روایتی از سال‌های زندگی حضرت امام خمینی (ره) است.
روایتی مصور از زندگی روح‌الله خمینی دریکی از پرفراز و نشیب ترین دوران تاریخ ایران.
برای نگارش این کتاب از منابع متعددی که در این سال‌ها پیرامون زندگی امام خمینی (ره) و تاریخ این دوران طولانی منتشرشده است استفاده‌شده است.

از منابع اصلی این کتاب مجموعه ارزشمند صحیفه امام ، مجموعه سخنرانی‌ها٬ پیام‌ها ، نامه‌های امام و آثار منتشرشده از امام خمینی (ره) است که به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به‌صورت الکترونیکی موجود است.

عکس‌های این کتاب از آرشیوهای مختلفی تهیه‌شده است که منبع هرکدام از عکس‌ها و عکاسانش در پایان کتاب در بخش نمایه عکس‌ها آمده است.

ویژگی مهم این دایره المعارف، بررسی سیر جامع و کامل زندگی امام خمینی (ره) در قبل و بعد از انقلاب است و بسیاری از وقایع تاریخی زندگی ایشان از وقایع مشروطه و جنگ‌های جهانی و حضور ایشان در حوزه علمیه و انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مرور شده است.

کتاب با نویسندگی جعفر شیرعلی نیا و توسط نشر سایان منتشرشده است.

این برنامه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد، ساعت ۱۷ در سالن فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود.

برپایی غرفه «عکس یادگاری امام مهربانی‌ها» از دیگر برنامه‌ی فرهنگسرای مهر است که در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۵۵۰۳۳۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما