پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۷
کد خبر: ۸۷۰۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
معرفی محتوایی و به اشتراک گذاری کتاب‌های کودک در کتابخانه پندار
در ادامه برگزاری سلسله برنامه‌های «با بالهای کاغذی» ویژه معرفی محتوایی کتاب در کتابخانه پندار، محتوای کتاب «کوزه‌ای که تنها بود» از سوی مخاطبان این کتابخانه خلاصه نویسی و برای سایر علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته شد.
روایت بال‌های کاغذی از به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «با بال‌های کاغذی» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های جدید و جذاب، در کتابخانه پندار برگزار می‌شود.

کتابخانه پندار هرهفته یکی از کتاب‌های جدید و پرمخاطب کتابخانه را به مراجعین معرفی می‌کند. مخاطبین می‌توانند در صورت علاقه‌مندی به موضوع کتاب آن را امانت گرفته و پس از مطالعه، توصیفی کوتاه از آن را به کتابخانه تحویل دهند تا برای تشویق دیگران به اشتراک گذاشته شود.

در قالب این طرح علاقه‌مندان با معرفی کتاب‌های خوبی که خوانده‌اند، دیگران را ترغیب به مطالعه می‌کنند. اجرای این طرح به این صورت است که علاقه‌مندان بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌اند را حداکثر در ۴۰۰ کلمه خلاصه می‌کنند و به مسئولان کتابخانه پندار ارائه می‌دهند تا با نصب در تابلو اعلانات برای سایر علاقه‌مندان و دوستداران یار مهربان به اشتراک گذاشته شود.

دوره اجرای هفته چهارم اردیبهشت ماه این طرح، ویژه کتاب «کوزه‌ای که تنها بود» با رویکرد کودک است.
                                              
کتاب «کوزه‌ای که تنها بود» تألیف طاهره ایبد و تصویرگری علی عطایی در ۲۴ صفحه مصور رنگی با کاغذ گلاسه از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

این کتاب داستان یک کوزه کوچولو است که هیچ دوست و جفتی نداشت و از این رو بسیار غمگین و ناراحت در گوشه‌ای نشسته بود. تا اینکه آتش خانم به سراغش می‌آید و مشکل کوزه کوچولو رو جویا می‌شود؟ وقتی متوجه می‌شود کوزه تنهاست نفس گرم خودش رو به کوزه می‌دهد اما کوزه از تنهایی در نمی‌آید. ابر و باد هم به ترتیب به کوزه هدیه‌ای می‌دهند اما باز هم کوزه کوچولو ناراحت است و از تنهایی درنمی‌آید تا اینکه زمین به لرزه در می‌آید و به کمک آتش و ابر و باد برای کوزه قصه ما یک دوست خوب درست می‌کنند.

نویسنده این داستان به زبان بسیار ساده و کودکانه دنیای تخیلی یک کوزه را به تصویر می‌کشد و به کودکان می‌آموزد که برای ساخت یک کوزه چه مراحلی باید طی شود و نیاز انسان به داشتن یک دوست خوب را گوشزد  می‌کند. همچنین هماهنگی تصاویر کتاب با سیر قصه باعث شده که کودکان از لحاظ بصری هم بتوانند با داستان همذات پنداری داشته و درک بهتری از محتوای داستان در ذهنشان نقش ببندد.

کتابخانه پندار به نشانی میدان امیرکبیر، انتهای بلوار امیرکبیر، پشت دبیرستان دخترانه هداوند  میزبان شهروندان است و علاقه‌مند برای عضویت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۴۴۷۲۹۰۹۱ تماس بگیرند.
نظر شما