شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۷۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
رئیس فرهنگسرای امام (ره) ۷ ویژه‌برنامه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی، باعنوان «جماران در سوگ» در این مرکز فرهنگی را اعلام کرد.
برگزاری ۷ برنامه فرهنگی با موضوع شناخت اندیشه‌های امام خمینیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فریده صاعلی ضمن توجه به لزوم آشنایی دقیق‌تر و شناخت اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان امروز، عنوان کرد: اندیشه‌های امام ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گوناگونی دارد که باید در موضوعات مختلف به آن پرداخت. یکی از تاکیدات امام راحل شناخت دنیای استکبار و جنایت‌های آن بوده است.

به همین دلیل نشستی با موضوع «استکبارستیزی از دیدگاه امام (ره)» در فرهنگسرای امام (ره) با حضور دانشجویان دانشگاه  امام صادق (ع) برگزار می‌شود تا ابعاد شوم استکبار جهانی از دیدگاه ایشان موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به‌عنوان وحدت دهنده تفکرات ایرانیان و عموم مسلمانان سراسر جهان، گفت: امام خمینی (ره) جامعه ما را زیر بیرق اسلام، وحدت و عزت داد و همواره ایشان به «وحدت کلمه» تاکید داشته‌اند به همین منظور ابعاد وحدت و پیامدهای آن ازنظر امام خمینی مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگسرای امام (ره) ولایت‌پذیری را رمز پیروزی و سربلندی ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: اینکه امروز ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم نتیجه آرا و معماری امام خمینی است. به همین دلیل لازم است که با پیروی از ولایت و ولایت‌پذیری استعدادهای اجتماعی و ملی خود را به جهانیان اثبات کنیم. ایشان فرموده‌اند«پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد». در راستای این پیام حیاتی نشستی با موضوع بررسی ولایت و رهبری از دیدگاه امام خمینی، در فرهنگسرای امام (ره) برگزار خواهد شد.

صاعلی امربه‌معروف و نهی از منکر را دلیل قیام و نهضت حسینی برشمرد و در ادامه بیان کرد: «همایش آمران وناهیان» با رویکرد بررسی این آموزه دینی برگزار خواهد شد. امر به معروف و نهی از منکر آموزه‌ای است، که از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی باقی‌مانده است و در دنیای امروز ما به آن نیاز بیشتری داریم. 

وی درباره سایر برنامه‌های این فرهنگسرا، تصریح کرد  «تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام (ره)» و «تجلیل از یاران و وفادار حضرت امام (ره)» از دیگر برنامه‌هایی است که به همت فرهنگسرای امام و در سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی به اجرا درمی‌آید. 

بر اساس این گزارش، گفتنی است که «نشست استکبارستیزی از دیدگاه امام (ره)» روز یکشنبه ۹ خرداد و در ساعت ۱۷ فرهنگسرای اماه (ره) برگزار می‌شود. «نشست ابعاد پیامدهای وحدت از دیدگاه امام خمینی» روز دوشنبه 10 خرداد ساعت ۱۷ در فرهنگسرای امام (ره) «نشست ولایت و رهبری از دیدگاه امام خمینی» روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۱ در فرهنگسرای امام (ره)، «همایش آمران و ناهیان» روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۷در فرهنگسرای امام (ره) برگزار خواهند شد.  

 علاوه بر این برگزاری برنامه‌های فرهنگی‌ای چون «تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام (ره)» در روز ۱۴ خرداد ساعت ۷ در محل حرم حضرت امام و «تجلیل از یاران و وفادار حضرت امام (ره)» در روز ۱۶ خرداد ساعت ۱۰ در فرهنگسرای امام (ره) پایان‌بخش ویژه‌برنامه‌های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توان به فرهنگسرای امام تهران میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه‌راه یاسر خیابان امیرسلیمانی فرهنگسرای امام (ره) مراجعه کنند و برای اطلاعت بیشتر با شماره تلفن ۲۶۱۰۰۷۸۰ تماس بگیرند.

نظر شما