پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۸۷۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
در آیین رونمایی دو کتاب رسانه‌ای در فرهنگسرای رسانه مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به کاستی‌های کشورمان در عرصه رسانه‌ای، اظهار داشت: می‌توانیم موضوع صداقت رسانه‌ای را تبدیل به یک پویش کنیم تا از این طریق به جای خبرسازی‌ها، خبررسانی انجام شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از کتاب‌های «سیاستگذاری رسانه‌ای» و «از سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه‌ای» نوشته طاهر روشندل و سیدمهدی شریفی صبح امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی محمدی مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری، سیدوحید عقیلی رییس دانشکده مطالعات رسانه‌ و ارتباطات، سید محمد دادگران، عادل فردوسی‌پور و جمعی از کارشناسان حوزه رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم، گفت: امروزه باتوجه به وجود سیطره رسانه‌ای، خبرگزاری‌های بزرگ دنیا به جای خبررسانی، خبرسازی می‌کنند. این سیطره رسانه‌ای نه فقط با اسلام و مذهب تشیع که با بشریت دشمنی دارد.
 
وی با اشاره به کاستی‌های کشورمان در عرصه رسانه‌ای، اظهارداشت: ما می‌توانیم موضوع صداقت رسانه‌ای را تبدیل به یک پویش کنیم تا از این طریق به جای خبرسازی‌ها، خبررسانی انجام شود و این نحوه صحیح انتقال خبر موجب تصمیم‌سازی درست مدیران شود.
 
محمود صلاحی: صداقت رسانه‌ای را تبدیل به پویش کنیم

صلاحی تصریح کرد: به عنوان نمونه هم اکنون فردی مانند عادل فردوسی‌پور در برنامه تلویزیونی ۹۰ با خبررسانی صحیح، دقیق و زنده، مدیران را به تصمیم‌سازی وا می‌دارد.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در کتاب از «سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه‌ای» یکی از مسائل مهمی که به آن اشاره شده، توجه به سرمایه انسانی است که بسیار موضوع با اهمیتی محسوب می‌شود. 
 
وی اظهارداشت: ما در یک مظلومیت رسانه‌ای قرار داریم و اگر بخواهیم اخلاق بشری را در دنیای کنونی مطرح کنیم نیاز به تربیت نیروی متخصص داریم.
 
صلاحی با بیان این‌که امروزه حرف اول را رسانه‌ها مطرح می‌کنند، گفت: اگر در این زمینه استراتژی نداشته باشیم، طبق استراتژی دیگران پیش خواهیم رفت.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر وضعیت نامطلوب سرانه مطالعه در کشور، اظهارداشت: این وضعیت می تواند به علت عدم ایجاد علاقه‌مندی و گسترش شبکه‌های اینترنتی باشد؛ در این زمینه نیاز داریم کتاب‌های خوب بیشتری تالیف کنیم تا سرانه مطالعه کشورمان به حدی برسد که مطلوب و شایسته فرهنگ ایران است.

محمود صلاحی: صداقت رسانه‌ای را تبدیل به پویش کنیم

همچنین در این نشست دکتر سیدوحید عقیلی رییس دانشکده مطالعات رسانه‌ و ارتباطات با اشاره به اینکه این کتاب توضیح سیاست‌گذاری رسانه را به زبانی ساده و مستددل بیان می‌کند، افزود: یکی از تنها کتاب‌ها و شاید اولین کتاب‌ها که سال‌ها قبل در حوزه سیاستگذاری رسانه در ایران چاپ شده است کتابی از خسرو جهانداری است که مربوط می‌شود به سال‌ ۵۵.
 
این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت این کتاب تصریح کرد: باید تبریک خاصی به دکتر طاهر روشندل بگوییم برای تشخیص نیاز دانشجویان مدیریت رسانه و ارتباطات و تالیف کتابی که سیاستگذاری رسانه را به صورت دقیقی توضیح داده است.
 
دکتر سید محمد دادگران دیگر سخنران این نشست با اشاره به مشکلات سیاست‌گذاری رسانه‌ای تصریح کرد: مدیریت رسانه با دیگر مدیریت‌ها متفاوت است. در مدیریت رسانه بیگانگی از کار وجود ندارد. شما اگر مدیر یا کارمند هر سازمان و اداره‌ای باشید فرصت دارید جلسه بگذارید، برنامه‌ریزی کنید و تصمیمی بگیرید اما در مدیریت رسانه این زمان وجود ندارد به همین خاطر بیگانگی از کار نیست.

وی با تاکید بر مشلات فعالیت‌های رسان‌ای افزود: شما یک آدم بسیار متقی را در پست مدیریت رسانه بگذارید، چه مطبوعات و چه رسانه الکترونیکی، حتما باید دو مشاوره برجسته رسانه‌ای هم در کنارش بگذارید. شما در ادارات دیگر هفتگی، ماهانه گزارش می‌دهید اما اینجا کارنامه روز به روز دارید. رسانه کارش سخت است باید پاسخ گوی مردم باشد که آیا این رسانه نیازهای اطلاعاتی یک جامعه را تامین کرده است؟ شاخص رضایت از رسانه چقدر است؟ بنابر این مدیرت رسانه کار بسیار بسیار دشواری است. 


محمود صلاحی: صداقت رسانه‌ای را تبدیل به پویش کنیم
در پایان این نشست آیین رونمایی دو کتاب «سیاستگذاری رسانه‌ای» و «از سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه‌ای» برگزار شد.

نظر شما