چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۱
کد خبر: ۸۷۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
با معرفی برگزیدگان و رونمایی از نرم‌افزار فرهنگسرای همراه
آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور مدیران روابط‌عمومی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر و برگزیدگان دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روسای فرهنگسراها و مدیران روابط عمومی و با تجلیل از برگزیدگان جشنواره و رونمایی از نرم‌افزار فرهنگسرای همراه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

روابط‌عمومی انسان‌گرا به دنبال شیرینی ارتباطات حقیقی است 
 
در این همایش مهدی محمدی، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به روند گسترش گوشی‌های هوشمند در جامعه تصریح کرد: وسایلی که قرار بود وسایل ارتباط جمعی باشند به واسطه نوع و ضعف استفاده و ایدئولوژی خاصی که بعضی از این وسایل داشتند برای ما تبدیل به وسایل انقطاع جمعی شده‌اند.
  
وی افزود: روابط عمومی‌ها در این عصر همانند سایر ذی نفعان حوزه ارتباطات، از حقیقت ارتباط و شیرینی آن فاصله گرفته‌اند و به جای آن به تسلط صرف بر ابزارها پرداخته‌اند که البته و با کمال تاسف ملاک واقعی موفقیت روابط عمومی‌ها هم با همین سنجه ارزیابی می‌شود.
  
محمدی با بیان اینکه امروز به دنبال دستیابی به یک روابط عمومی انسان‌گرا البته نه معنای اومانیستی آن هستیم، گفت: روابط عمومی انسان‌گرا تعریفی از روابط عمومی است که به دنبال شیرینی و تجربه ارتباطات حقیقی برای خود و مخاطبانش است و همه ابزارها را برای دستیابی به سطحی از واقعیات ارتباطات به خدمت می‌گیرد. برای این روابط عمومی ابزارها تنها مددرسان‌های حداقلی برای تکمیل فرآیندهای حقیقی ارتباطات هستند.

دومین دوره جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد:‌ من و همکارانم معتقدیم روابط عمومی مطلوب یک جریان سیال در بدن سازمان است، یا یک منطق برای پیوستگی اجزای سازمان. در این راه آنچه برای ما کارگزاران روابط عمومی در سازمان فرهنگی هنری گام نخست است انسجام عناصر ارتباطی به عنوان یک پیکره واقعی و یک خانواده دارای هویت و شخصیت است و دوم دیدن سازمان به مثابه یک رسانه.
 
وی با تاکید بر اینکه نیروهای روابط عمومی باور دارند که دستیابی به حقیقت ارتباطات در گرو همراهی با یکدیگر است، افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارای یکی از منسجم‌ترین تیم‌های عملیات اطلاع رسانی در شهر تهران است.
  
مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری در توضیح برگزاری جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر گفت: دوره دوم این جشنواره با ارسال بیش از ۳۰۰ اثر شکل گرفت و تلاشی بود برای انسجام و افزایش میل و رغبت و اشتیاق و معطوف کردن توجه‌ها به سمت روابط عمومی سازمان که امیدوارم سال‌های سال ادامه یابد. خوشبختانه کیفیت آثار نسبت به دوره قبل بسیار بهتر بود اما کماکان تعدادی از روابط عمومی‌ها دقت لازم را در ارائه اثر نداشتند. همچنین از هیئت محترم داوران آقایان کاظمی دینان، تقی‌پور و ساعی به‌دلیل قبول زحمت داوری و تلاش برای شکل‌گیری هویت حرفه‌ای این جشنواره تشکر می‌کنم.
 
در ادامه برنامه سید غلامرضا کاظمی دینان رییس انجمن روابط عمومی پیش از خواندن متن بیانیه، با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: اطمینان دارم برگزاری این جشنواره، نگاه مثبت محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، را به روابط عمومی نشان می‌دهد؛ این سازمان بدون روابط عمومی به سر منزل مقصود نمی‌رسد و یا این رسیدن با خسارت زیادی همراه خواهد بود. روابط عمومی‌ها باید به خوبی پی به نقششان ببرند و دانش و تخصصشان را در این راستا بالا ببرند تا این سازمان که نقش حساسی در شهر تهران دارد و الگویی برای شهرهای دیگر است به بهترین نحو عمل کند.

دومین دوره جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

رونمایی از نرم‌افزار فرهنگسرای همراه
 
در این مراسم از اپلیکیشن فرهنگسرای همراه با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رونمایی شد. این نرم‌افزار که بر پایه گوشی‌های هوشمند طراحی شده است همزمان با رونمایی در شبکه‌های ارائه نرم‌افزار برای دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس تلفن‌همراه در دسترس قرارگرفته است. شهروندان تهران با نصب این نرم‌افزار روی گوشی‌های خود می‌توانند از آخرین خبرهای فرهنگی هنری با خبر شوند و نزدیکترین مکان فرهنگی خود را نسبت به منطقه و محله خود پیدا کنند. 


  دومین دوره جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

 
روابط عمومی شیرین‌ترین بخش سازمان است
 
در ادامه محمود صلاحی با ابراز خوشحالی از اینکه دومین جشنواره روابط عمومی‌های سازمان فرهنگی هنری در زمانی مناسب در حال برگزاری است، گفت: از فعالیت همه دوستان که عملکرد خوبی داشتند، تشکر می‌کنم. دلچسب‌ترین جایگاه سازمان که می‌تواند ارتباطات مردم، مسئولان و سایر نهادها را با سازمان پیوند دهد روابط عمومی است. اگر همه عملکرد سازمان را به ذی‌نفعان برساند، بزرگ‌ترین کار را انجام داده است.
 
دومین دوره جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

وی در راستای عملکرد صادقانه رسانه‌های خبری گفت: باید پویشی درباره صداقت رسانه‌ای راه بیاندازیم. هیچ عمل پسندیده‌ای مانند صداقت نیست، این صداقت را باید رعایت کنیم تا هرکسی به ما پیوست نیز این صداقت را به کار بندد. برخی رسانه‌های جهانی در راستای قدرت‌های بزرگ حرکت می‌کنند. آنها رسانه مردم نیستند بلکه روابط خصوصی حاکمان بزرگ سلطه را منتشر می‌کنند.
 
از دانش روز بهره ببرید
 
صلاحی افزود: روابط عمومی سازمان در سال ۹۴ به نسبت خوب بود ولی انتظار ما بیش از اینهاست. یکی از کارهای روابط عمومی برگزاری دور همی است که سالی هفت هشت نشست داشته باشند. در حقیقت نباید از روابط عمومی با ذکر یک شعار عبور کرد. بلکه باید در جزء جزء آن حمایت را معنی کرد و اولین حمایتی که باید از آن صورت بگیرد این است که باید به دانش روز آراسته باشد. باید سستی و رخوت را کنار گذاشت و با امکانات وسیع بیش از این کار کرد تا با بهره‌بردن از دانش روز و آگاهی‌های دوره‌ای هم عرض و مطلع از اتفاقات سازمان پیش رفت.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به بهتر شدن عملکرد روابط عمومی گفت: از همه دوستان روابط عمومی تشکر می‌کنم. در واقع هرچه مردم و مسئولان فهمیدند از دریچه روابط عمومی بوده است اما تاکید من بر آموزش است. آموختن هم فقط در کلاس دانشگاه نیست بلکه همه دنیا محل آموزش است. باید دنبال نوآوری بود و ابتکارات را هم چاشنی آن کرد.
 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر بیان کرد: در این نمایشگاه فعالیت ۲۰ ساله سازمان را در قاب شیشه‌ای نشان دادیم و تقاضای دریافت انتقاد و پیشنهاد دادیم. نظرات بسیار خوبی به صورت مکتوب و هم به صورت گفت‌وگو دریافت کردیم. اما در طول سال نظر مردم به عنوان مخاطب را بسیار کم داریم. انتظار من این است که در سال ۹۵ این گونه نظر سنجی‌ها جدی‌تر انجام شود و روابط عمومی به صورت دو سویه عمل کند و همانطور که اطلاعات و اخبار را می‌گوید نظر سنجی مردم را هم منتقل کند.
 
شهر می‌تواند به‌مثابه یک رسانه باشد
  
در ادامه شهرام گیل‌آبادی، رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران، با اظهار خوشحالی برای حضور در جمع مسئولان و کارمندان روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: رییس سازمان فرهنگی هنری در سخنان خود به تمامی نکات لازم اشاره کردند که روی سه موضوع آن باید بیشتر تأمل کرد.۱-شهر به مثابه یک رسانه ۲-سازمان ارتباط محور ۳- تعریف نشانه‌ای که به وسیله آن مردم شما را پیدا می‌کنند. 
 
گیل‌آبادی در توضیح این سه موضوع بیان کرد: ما از شهری که در اختیارمان است بهره کافی را نمی‌بریم. از هر قسمت شهر می‌شود به عنوان یک رسانه استفاده کرد. این یک نگاه غلطی است که سازمان فقط از ما انتظار دارد راهبری خبر و ارتباط را داشته باشیم. می‌توان به واسطه یک علامت ساده یا یک نشان با مخاطبان ارتباط برقرار کرد. مانند لحظه شمار یا روز شمار در کنار پروژه‌های شهری که به نام شهرداری معرفی می‌شود. مردم با آن نشانه متوجه می‌شوند که پروژه‌های شهرداری‌ چه مدتی انجام می‌شود و چه‌پروژه‌هایی در دست انجام دارد. ما از این مدل‌های ارتباطی استفاده نمی‌کنیم و بدون شک خیلی از حرف‌هایمان به گوش مردم نخواهد رسید.
  
دومین دوره جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: اگر سازمان، سازمان ارتباط محوری نباشد با افزایش تعداد نیرو در بخش روابط عمومی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ما در انتخاب  مدیران خود باید یک ملاک اصلی داشته باشیم و آن این است که مدیران باید ارتباطی باشند. اگر آن فرد شاخص‌های ارتباطی را نداشته باشد به‌قطع یک فرهنگسرا، خانه فرهنگ و هر واحد دیگری را نمی‌تواند اداره کند. پس با وجود چنین مدیری در سازمانی که اجزای به هم پیوسته‌ای دارد و هر یک از اعضا روی هم واکنش دارند، برای رسیدن به یک هدف هیچ اتفاقی نمی‌افتد. زیرا مدیر آن ارتباطی نیست و یک خلاء در سازمان به وجود آمده است. 
   
گیل آبادی گفت: تا زمانی که سازمان به یک سازمان ارتباط محور تبدیل نشود، نمی‌توان از مسئولان روابط عمومی انتظاری داشت. 
 
وی افزود: امیدوارم برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنری با این زاویه طراحی شود؛ یعنی شهر به مثابه یک رسانه. چه اشکالی دارد شب‌های تهران برگزار کنیم و در بخشی از آن به مردم بگوییم شما نیاز ارتباطی دارید تا بدانید در سازمان فرهنگی هنری چه اتفاقی می‌افتد و ما پاسخ این نیاز را در پنج دقیقه و با یک رسانه تازه به شما می‌گوییم که در این سازمان چه اتفاقی می‌افتد و نیاز شما چگونه برطرف می‌شود. مدیران می‌توانند هفته تهران را با شیوه‌های روز ارتباطی به این کار اختصاص دهند.

برگزیدگان دومین جشنواره روابط‌عمومی‌های سازمان فرهنگی هنری
در دومین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقدیر و اهدای جوایز در پنج محور اصلی شامل رسانه، انتشارات، روابط عمومی الکترونیک، تبلیغات، نوآوری و خلاقیت و یک بخش جنبی مقاله برگزار شد. 
 
در بخش رسانه 
مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ابن‌سینا، فرهنگسرای رویش و فرهنگسرای انقلاب شایسه تقدیر اعلام شدند و به ترتیب به فتح الله حاجی محمدی به نمایندگی از مدیریت ابن سینا، آرزو قاسمی و تکتم نجفی منش جوایزی اهدا شد.
همچنین رتبه برگزیده بخش رسانه به مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، سعید سروندی اهدا شد.

در بخش انتشارات
مدیریت‌ روابط عمومی فرهنگسراهای بهاران، مهر و  ملل شایسته تقدیر اعلام شدند و به ترتیب به پریسا ناظمی، محمد استاد رحیمی و مژگان پیریایی جوایزی اهدا شد.
همچنین رتبه برگزیده بخش انتشارات به مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، احسان تدین  تقدیم شد.
در این بخش آثار فرهنگسرای ارسباران نیز شایسته تقدیر شناخته شد و لوح تقدیر جشنواره تقدیم شد به میثم اخباری، مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای  ارسباران. 

دومین دوره جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

در بخش روابط عمومی الکترونیک
مدیریت روابط عمومی فرهنگسراهای سرو، عطار نیشابوری و گلستان شایسته تقدیر اعلام شدند و به ترتیب به منصوره مرادی، سمیه حیدریان و زینب السادات گرامی جوایزی اهدا شد.
و رتبه برگزیده بخش روابط عمومی الکترونیک به مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، میثم اخباری تقدیم شد.

در این بخش فعالیت‌های یک مرکز نیز شایسته تقدیر شناخته شد و لوح تقدیر جشنواره به مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای رازی، جواد مهمانی تقدیم شد. 

در بخش تبلیغات
مدیریت روابط عمومی فرهنگسراهای خاتم، خاوران و اشراق شایسته تقدیر اعلام شدند و به ترتیب به علی اکبر اسماعیلی، سمیه سادات خلیلی و گلناز خاوری جوایزی اهدا شد.
همچنین رتبه برگزیده بخش تبلیغات به مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای امید، الهه سعیدی تقدیم شد.

در بخش محور نوآوری و خلاقیت 
مدیریت روابط عمومی فرهنگسراهای تهران، فناوری اطلاعات و فردوس شایسته تقدیر اعلام شدند و به ترتیب به سیمین جم، حمیده آقابابایی و گیتی احمدی جوایزی اهدا شد.
همچنین رتبه برگزیده بخش نوآوری و خلاقیت به مدیریت روابط عمومی فرهنگسری مترو، علیرضا عیوضی تقدیم شد.
 
برگزیدگان محور مقاله 
در بخش مقاله از سه نفر به ترتیب رتبه سیمین کشاورز، پریسا ناظمی و معصومه نصیری‌پور تقدیر و جوایزی اهدا شد.

در دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پرسابقه‌ترین همکاران روابط عمومی رقیه نوبخت و محمدصادق یحییزاده تقدیر شد.


  

مطالب مرتبط
نظر شما