جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۰
کد خبر: ۸۷۱۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
باغ موزه هنر ایرانی دوره آموزشی «نگارگری» را با حضور یکی از استادان برجسته نگارگری برگزار می‌کند.
برگزاری دوره آموزشی «نگارگری» در باغ موزه هنر ایرانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باغ موزه هنر ایرانی در راستای توسعه‌ آموزش هنرهای سنتی ایرانی - اسلامی، دوره آموزشی «نگارگری» را با حضور استاد محمدباقر آقامیری برگزار می‌کند. 
  
محمدباقر آقامیری در ۱۳۲۹ در قریه حسن آباد (سوگند) از توابع بیجار گروسی در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد. در زمان کودکی، خانواده‌اش به تهران مهاجرت کردند.
  
محمد آقامیری پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در تهران و اخذ لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای تزیینی به انگلستان رفت تا در رشته هنر به تحصیلات خود ادامه دهد. اما کمتر از یک سال به وطن بازگشت و با پی گرفتن تحصیلات خود سرانجام فوق لیسانس ارتباط تصویری (گرافیک) را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرد.
   
آقامیری از سوی شورای عالی فرهنگ و هنر، عنوان دکترای درجه یک هنر در نقاشی و هنرهای اسلامی را دریافت کرده است.

محمد آقامیری سال‌ها در دانشگاه‌ها و هنرستان‌های معتبر کشور از جمله هنرستان هنرهای تجسمی پسران به تدریس پرداخته و تدریس دروسی چون طراحی قالی، کاشی، تذهیب و مینیاتور را عهده‌دار بوده است.
 
دوره آموزشی «نگارگری» با هدف آموزش تکنیک‌ها و روش‌های نگارگری و تذهیب به شیوه سنتی ایرانی، به صورت مستر کلاس، از ابتدای تابستان برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره آموزشی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۲۲۶۸۶۰۶۳ تماس بگیرند.
نظر شما