چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۷۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
گزارشی از اجرای ویژه برنامه های «ره بر ره یافتگان» فرهنگسرای رضوان
خرداد ماه برای همه ایرانی‌ها یک مناسبت ویژه و تلخ دارد. 14‌خرداد سال 68 روزی بود که مردم با یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای معاصر وداع کردند؛ پیرمردی دوست‌داشتنی که با یک حسینیه ساده و محقر و نیم‌ساعت سخنرانی می‌توانست همه معادله‌های سیاسی و دیپلماتیک دنیا را به‌هم بریزد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محبوبیت پیرمرد محبوب ساکن جماران فقط به موضع‌گیری‌های سیاسی و پیام‌های تاریخی و پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیز و فتواهای شورانگیز جهاد و خانه محقرش نبود. مردم خمینی کبیر‌(ره) را از هر جهت یک الگوی کامل می‌دانستند و می‌دانند. امسال همزمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرهنگسرای رضوان ویژه برنامه ای با عنوان «ره بر ره یافتگان» برگزار کرد. در ادامه گزارشی از بخش های مختلف این برنامه را می خوانید: 
 
ویژه برنامه رهبر ره یافتگان
محمد سعادت، رئیس فرهنگ سرای رضوان با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: «14 و 15 خرداد روزی که هزاران عاشق دلسوخته در قالب زائران سوگوار به حرم مطهرش می آیند تا بار دیگر با آرمان های یار سفر کرده تجدید بیعت کنند. می آیند تا نشان دهند که امام دل ها گرچه سفر کرده و دیگر در میان ما نیست، اما یاد و نامش همچنان در دل ها حک شده و جاودانه است. زائران سیاه پوش آمدند تا بگویند هنوز هم نام امام(ره) را فریاد می زنند و گذشت روزگار هم نمی تواند نام او را از زبان و دل ها پاک کند یا به دست فراموشی بسپارد. به دلیل قرارگیری فرهنگسرای رضوان در نزدیکی حرم امام(ره)، ما افتخار میزبانی از تعدادی از سوگواران بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را داشتیم. از چندی پیش مقدمات برگزاری ویژه برنامه فرهنگی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در فرهنگسرا و گلزار شهدا شروع شده بود و امسال هم مثل سال های گذشته، برنامه های متنوعی برگزار شد. این ویژه برنامه ها از روز سیزدهم تا پانزدهم خرداد ماه در گلزار شهدا و فرهنگسرای رضوان برگزار شد.

راویان دفاع مقدس 
راویان دفاع مقدس زنده کننده یاد و خاطره شهدا و رزمنده های سال های جنگ نا برابر ایران و عراق هستند. از این رو در ویژه برنامه این فرهنگسرا، " ایستگاه راویان دفاع مقدس" حرف های زیادی برای گفت داشت. محمد سعادت، در ادامه به ایستگاه راویان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: «در این بخش راویان دفاع مقدس در ایستگاه های مشخص شده در گلزار شهدا، روایت سبک زندگی شهدا را برای بازدیدکنندگان بیان می کنند. ایستگاه های مشخص شده، مزار شهید صیاد شیرازی، شهید پلارک، مزار سرداران شهید (قطعه 24)، شهدای گمنام (قطعه 40)، مزار شهدای 72 تن بود. بازدیدکنندگان با حضور در برنامه روایتگری بن بسته فرهنگی خود را از ایستگاه دریافت کرده و بعد از ارائه بن به فرهنگسرا، هدیه فرهنگی به رسم یادبود از سوی فرهنگسرا به آنها اهدا شد.»

غرفه های فرهنگی
در گوشه دیگری از این برنامه در نزدیکی ساختمان فرهنگسرا  ورک شاپ نقاشی و خطاطی با موضوع ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای والامقام، با حضور هنرمندان برجسته در این حوزه برگزار شد. سعادت در ادامه درباره جزئیات این غرفه گفت: «در این ورک شاپ هنرمندان به صورت زنده آثاری را با این موضوع خلق کردند. در پایان نمایشگاهی از این آثار در فرهنگسرای رضوان برپا خواهد شد. هم چنین فضایی در نظر گرفته شده بود تا کودکان و نوجوانان بیشتر با امام خمینی(ره) آشنا شده و با کشیدن نقاشی با موضوع امام(ره) جوایز نفیسی دریافت می کنند.» گفتنی است اجرای تئاتر میدانی ، گروه سرود دانش آموزی وتوزیع محصولات فرهنگی ازجمله برنامه های رهبر ره یافتگان بود.

دوره های حفظ قرآن مجید
 ثبت نام بازدیدکنندگان دردوره های حفظ قرآن مجید یکی دیگر از برنامه های این فرهنگسرا بود. رئیس این مجموعه فرهنگی در این خصوص گفت: «علاقه مندان با ثبت نام دراین کلاس ها، در طی یکسال با کمک کارشناسان مجرب، حافظ کل قرآن می شوند. این دوره ها در 2 بخش کودکان و بزرگسالان است. یکی دیگر از برنامه های قرآنی فرهنگسرای رضوان، قرائت یک صفحه از قرآن و هدیه آن به روح مطهر امام(ره) و شهدا بود.»

طرح اکرام و محسنین
 طرح اکرام و محسنین یکی دیگر از ویژه برنامه های رهبر ره یافتگان فرهنگسرای رضوان بود. در این طرح مشارکت برای قبول سرپرستی یا حمایت مادی کودکان بی سرپرست توسط خیران و نیکوکاران صورت گرفت. یکی دیگر از غرفه های فعال فرهنگسرای رضوان ، غرفه پرسش و پاسخ در خصوص شخصیت و سبک زندگی و سیره اخلاقی امام خمینی (ره) بود.

 ارائه خدمات رفاهی به زائران
 سعادت در پایان به ارائه خدمات رفاهی به زائران اشاره کرد و افزود: «فرهنگسرای رضوان برای بازدیدکنندگان از ویژه برنامه رهبر ره یافتگان و زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) خدمات رفاهی از جمله ایستگاه صلواتی، استفاده از خدمات اینترنت و  بلوتوث رایگان برای دریافت تصاویر و کلیپ از رهبر انقلاب، استفاده از خدمات مشاوره ای در خصوص پیشگیری از بیماری های مختلف به کمک داروها و دمنوش های گیاهی در نظر گرفته بود.»

نظر شما