جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۵
کد خبر: ۸۷۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ اعلام کرد:
بر آستان جانان، جام رمضان، نمایشگاه کتاب و نمایشگاه عکس بخشی از برنامه‌هایی است که مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ به مناسبت ماه رمضان برای شهروندان تهرانی تدارک دیده است.
خانه خدا کانون برنامه‌های ماه رمضان استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با تشریح برنامه های این مرکز فرهنگی هنری گفت: ۱۰ عنوان برنامه در سطح منطقه  در ۴۸ اجرا  برگزار می‌شود که اصلی‌ترین برنامه‌ها «بر آستان جانان»  نام دارد.

وی افزود: بر آستان جانان برنامه‌ای سازمانی است که توسط سازمان فرهنگی هنری شهر تهران در تمام مناطق اجرا خواهد شد که در منطقه۱۱ نیز ۱۴ شب در ۱۴ مسجد ازجمله مسجد ولی‌عصر (عج)ُ مسجد شیشه، مسجد جامع جمهوری، مسجد میثم و مسجد موسی بن جعفر (ع) اجرا می‌شود. 

خادم در توضیح برنامه‌ها گفت: این برنامه که پیش از اذان مغرب آغاز می‌شود و تا ساعاتی پس از برگزاری نماز جماعت ادامه خواهد داشت، آیتم‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که تلاوت قرآن، تلاوت اذان زنده و سخنرانی در باب اهمیت عبادت و سبک زندگی ماه رمضان از آن جمله ا ند. همچنین در این ۱۴ شب به همت خیرین و هیئت‌امنای مساجد نمازگزاران روزه‌دار افطار را در خانه خدا میهمان خواهند بود. 

در حاشیه این برنامه نمایشگاه کتاب با موضوع عبادی و نمایشگاه عکس ویژه ماه مبارک رمضان و تجلیل از مفاخر محله برگزار می‌شود. همچنین برای ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی از کسبه منصف و نمونه محله تجلیل خواهد شد. جشن «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه اولی‌ها و نقالی و قصه‌گویی قصص قرآنی از ویژه‌برنامه‌های بر آستان جانان  است که برای علاقه‌مند کردن کودکان به این ماه مبارک در نظر گرفته‌شده است.

مشاوره‌های تغذیه با محوریت گروه‌های  سنی ویژه و بیماری‌های خاص تغذیه مثل دیابت و فشارخون، آموزش طبخ غذاهای ویژه ماه رمضان، مسابقه رازهای آسمانی، مسابقات ورزشی جام رمضان فوتسال و والیبال با تاکید بر منش پهلوانی، شب‌شعر مقاومت مدافعین حرم و نشست ادبی موضوعی با موضوع ارتباط بین انسان خدا از دیگر برنامه‌هایی است که در فرهنگسرای رازی و مراکز وابسته ویژه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

 خادم در پایان بیان کرد: مدیریت فرهنگی هنری این منطقه، با مسجد جامع ارگ و مهدیه تهران نیز همکاری‌های موثری در این ماه خواهد داشت که برگزاری مراسم شب قدر  و نماز عید فطر از آن جمله است. فعالیت‌های معنوی کانون‌های قرآنی فرهنگی هنری این منطقه نیز در این ماه گسترش می‌یابد. تور گردشگری «منو ببر زیارت» روزه‌داران را به زیارت امام زادگان و آرامگاه‌های متبرکه داخل شهر تهران خواهد برد و جوانان در برنامه «شیعه پاسخ می‌دهد» پاسخ شبهات اعتقادی خود را خواهند گرفت. ضیافت قرآن که به آموزش صحیح خوانی قرآن می‌پردازد از دیگر برنامه‌های کانون قرآنی این منطقه است.
نظر شما