جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۶
کد خبر: ۸۷۳۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
حجت‌الاسلام نوربخش در پنجمین برنامه یک شب نورانی:
پنجمین برنامه «یک شب نورانی» شامگاه یکشنبه ۲۳ خرداد در مسجد موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.
بندگان شایسته به واسطه صبرشان به بهشت می‌روندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «یک شب نورانی» شب گذشته در مسجد موسی بن جعفر (ع) منطقه ۸  با حضور روزه‌داران منطقه با جزءخوانی قرآن کریم، تلاوت مجلسی استاد پورزرگری و افطاری ساده آغاز شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام نوربخش امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) با اشاره به نقش صبر و استقامت در زندگی به نمونه‌های صبر در شرایط سخت پرداخت و گفت: امام موسی کاظم (ع)  ۱۴ سال در زندان به سر بردند و مکتب تشیع و اسلام ناب محمدی را محافظت کردند، حضرت زینب (س) که در تمام مصیبت‌ها نماز شبشان قطع نشد و حضرت فاطمه (س) که با صبر و استقامت  مردم را با کلامشان، حضورشان و وصیت‌نامه ارزشمندشان به اسلام  دعوت کردند.

وی با استناد به آیات قرآن گفت: خدا به انسان‌های صبور و پایدار پاداش می‌دهد و همچنین در سوره فرقان به عبادالرحمان یعنی بندگان برگزیده خدا اشاره می‌شود که ۱۱ صفت از بندگان شایسته بهشتی را نقل می‌کند که آنها به واسطه صبرشان به بهشت می‌روند.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) با ذکر کلامی از حضرت علی (ع) افزود: مثال صبر به مانند سر است در بدن انسان؛ اگر بدنی سر نداشته باشد به درد نمی‌خورد. اگر ایمان با صبر همراه باشد کارایی دارد.

این برنامه با اجرای گروه تواشیح محراب، برگزاری مسابقه از سخنرانی حجت‌الاسلام نوربخش و اهدای جوایز به برندگان ادامه یافت. 

تقدیر و تجلیل از بزرگان محله، خانواده شهید سعید مشایخی، خادم مسجد عباس چزگی، پیرغلام اهل بیت حاج خیرالله براتی، فعال قرآنی آقای مهدی چزگی، آقا و خانم صفرزاده به عنوان یک زوج موفق و همچنین چهار نوجوان فعال قرآنی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نظر شما