پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۴
کد خبر: ۸۷۳۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
حجت‌الاسلام نجف‌زاده در ششمین برنامه «یک شب نورانی»:
ششمین برنامه «یک شب نورانی» شامگاه سه‌شنبه ۲۵ خرداد در مسجد الزهرا (س) محله سبحانی برگزار شد.
صبر، مهم‌ترین شاخصه خانواده شهداستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  «یک شب نورانی» شب گذشته در مسجد الزهرا (س) منطقه۱۰ با حضور روزه‌داران منطقه با جزءخوانی قرآن کریم، تلاوت مجلسی محمدمهدی محمد آبادی و علی نجفی و همچنین اجرای طرح افطاری ساده آغاز شد. 

در این مراسم حجت‌الاسلام نجف‌زاده امام جماعت مسجد الزهرا (س) با اشاره به نقش صبر و استقامت در زندگی به نمونه‌های صبر در شرایط سخت پرداخت و گفت: امام موسی کاظم (ع) ۱۴ سال در زندان به سر بردند و مکتب تشیع و اسلام ناب محمدی را محافظت کردند، حضرت زینب (س) که در تمام مصیبت‌ها نماز شبشان قطع نشد و حضرت فاطمه (س) که با صبر و استقامت مردم را با کلامشان، حضورشان و وصیت‌نامه ارزشمندشان به اسلام دعوت کردند. 

وی با استناد به آیات قرآن گفت: خدا به انسان‌های صبور و پایدار پاداش می‌دهد و همچنین در سوره فرقان به عبادالرحمان یعنی بندگان برگزیده خدا اشاره می‌شود و ۱۱ صفت از بندگان شایسته بهشتی رامی‌شمرد که یکی از مهم‎‌ترین آن‌ها، صبر است. 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) تاکید کرد: صبر یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های خانواده شهداست. کسانی که بر غم از دست دادن فرزندان و عزیزانشان صبر پیشه کردند و آن‌ها را در راه خداوند هدیه کرده‌اند؛ و خداوند همواره تاکید کرده است که «بهشت» پاداش صبر شماست. 

بخش بعدی برنامه که با استقبال پرشوری از سوی مخاطبان روبه رو شد تجلیل از خانواده شهید کبورانی، شهید نام‌دار محله سبحانی بود. 

در ادامه مسابقه فرهنگی در میان نمازگزاران و حاضران برگزار شد و به ۵ نفر که پاسخ درست به سوالات دادند جوایزی اعطا شد. 

عکس یادگاری حاضران در مراسم پایان بخش ششمین شب نورانی بود. 

در حاشیه ویژه برنامه، نمایشگاه کتاب و محصولات قرآنی همچنین کمپین حمایت از تولید داخلی با عنوان «ایرانی، ایرانی بخر» برگزار شد. 

هفتمین برنامه از مجموعه برنامه‌های یک شب نورانی، امشب با تجلیل از تنها بانوی جانباز منطقه در مسجد سید الشهدا (ع) محله بریانک برگزار می‌شود.
نظر شما