شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۵
کد خبر: ۸۷۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پیاده راه ۱۷ شهریور مطرح کرد:
نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از برنامه بر آستان جانان در منطقه ۱۲ و پیاده راه ۱۷شهریور اظهار کرد: تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی عزم جدی مسئولان و متولیان این حوزه از جمله دولت را می‌طلبد و باید با تعامل میان این نهاد‌ها، موضوع فرهنگی به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.
ضرورت توجه جدی به عرصه فرهنگی از سوی نهادهای متولیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه‌های پیاده راه ۱۷ شهریور گفت: تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، توجه جدی نهادهای متولی را طلب می‌کند و مجلش شورای اسلامی نیز آمادگی لازم را برای تحقق این ضرورت خواهد داشت. 

حسنخانی، با بیان اینکه دو موضوع مهم اقتصادی و فرهنگی، جزو مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجلس دهم است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از نمایندگان به فعالیت در کمیسیون اقتصادی استقبال نشان دادند، این در حالی‌ بود که کمیسیون فرهنگی، کمتر مورد توجه قرار گرفت. با این‌ حال حضور دکتر لاریجانی در کمیسیون فرهنگی، می‌تواند اتفاقات خوبی را در این عرصه رقم بزند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از برنامه بر آستان جانان منطقه ۱۲ اظهار کرد: تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی عزم جدی مسئولان و متولیان این حوزه از جمله دولت را می‌طلبد و باید با تعامل این نهاد‌ها، موضوع فرهنگی به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد. 
وی افزود: چالش فرهنگی که مقام معظم رهبری تحت عنوان ولنگاری فرهنگی یاد می‌کنند، با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و توجه جدی به ضرورت این موضوع، در آینده با ولنگاری فرهنگی مقابله خواهد کرد. 

رویدادی ارزشمند برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی

حسنخانی استقبال از برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۲ را مطلوب توصیف کرد و افزود: به‌شخصه تصور نمی‌کردم در شهر پر جمعیتی چون تهران استقبال به این خوبی از برنامه‌های این چنینی صورت بگیرد. چرا که در پایتخت امکانات مطلوبی وجود دارد اما با این حال، مردم استقبال خوبی به عمل آورده‌اند. 

وی با بیان اینکه غرفه‌های برپا شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اقشار گوناگون جذاب و مناسب هستند، عنوان کرد: با توجه به پیامی که هریک از غرفه‌های مستقر در این پیاده‌راه به همراه خود ‌دارد، در آشناسازی و تربیت نسلی که آینده‌ساز این کشور هستند، کمک‌کننده خواهد بود. از طریق اقدامات این چنینی، می‌توانیم مفاهیم ارزشی و دینی را به کودکان و نوجوانان و جوانان منتقل کنیم آموزه‌های اجتماعی، دینی و اخلاقی را به درستی به آنان یادآوری کنیم. 

وی افزود: شهرستان‌ها اگرچه سطح بالایی از امکانات را در اختیار ندارند، اما قطعا نسبت به این گونه برنامه‌ها استقبال نشان می‌دهند. پس این کار فرهنگی که هزینه بالایی در بر نداشته ولی تبعات فرهنگی خیلی خوبی به دنبال خواهد داشت، می‌بایست به تمامی استان‌های کشور صادر شود. 

نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدام ارزشمند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برپایی ضیافت‌الحسین (ع) و برپایی غرفه‌های فرهنگی، اضافه کرد: برگزاری موفق این رویداد خوشبختانه استقبال درخور توجه مردم را به همراه داشته و نشان می‌دهد می‌توانیم با هزینه‌های به مراتب کمتر، مردم را به آشنایی با آموزه‌های دینی و انس با قرآن کریم جذب کنیم و مردم نیز یقینا از این موضوعات استقبال می‌کنند.
نظر شما