پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۹
کد خبر: ۸۷۴۴۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
غرفه‌ «دقایقی با قرآن» واقع در پیاده راه ۱۷ شهریور، فرصتی فراهم آورده است تا شهروندان در طول ماه رمضان، به روشی نوین با مفاهیم یک جزء از قرآن کریم آشنایی پیدا کنند.
مسابقه ای بی‌سابقه؛دقایق طلایی برای یادگیری و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم‎
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برگزاری محفل قرآنی ضیافت الحسین (ع) و غرفه‌های فرهنگی بر آستان جانان، فرصت خوبی فراهم آورده است تا شهروندان تهرانی بتوانند ضمن تجربه فضایی سرگرم‌کننده، با مفاهیم والای قرآنی آشنا شوند و انسی دوباره پیدا کنند. 
 
یکی از این فضاها، در غرفه دقایقی با قرآن یا مسابقه‌ بی‌سابقه فراهم‌شده است.
  
محمد خیری، فعال فرهنگی، قرآنی و مسئول غرفه «مسابقه بی‌سابقه» با اشاره به روشنوین آموزشی، برای یادگیری مفاهیم قرانی در این غرفه، اظهار کرد: این غرفه مسابقه‌ای قرآنی برگزار می‌کند که مبنای آن روش کتاب باز (OpenBook) است، بدین شکل که از چند آیه یک جزء خاص از قرآن کریم، پرسش‌هایی مطرح می‌شود و با دقت در ترجمه، مخاطبان قادر به پاسخ‌گویی این پرسش‌ها خواهند بود.
 
خیری، بابیان این‌که اگر پاسخگویی به پرسش‌ها برای مخاطبان دشوار باشد و ندانند، توسط کارشناسان مربوطه، به جواب می‌رسند، افزود: درواقع این مسابقه، مچ‌گیری را هدف قرار نداده، بلکه دارای رویکردی آموزشی و مشارکتی است.
 
وی با تاکید بر حضور مستمر شرکت‌کنندگان گفت: از آن جایی که به ترتیب و بر اساس روش نوین آموزشی، یک جزء قرآن را مرور می‌کنیم، حضور مخاطب مهم است و موجب فهم بهتر وی خواهد شد. اگر مخاطبان شرکت‌کننده در این مسابقه، تا پایان ماه مبارک رمضان به‌صورت مستمر حضور پیدا کنند، می‌توانند ضمن آشنایی با مفاهیم و نکات یک جزء از قرآن کریم، در قرعه‌کشی جایزه مخاطب برگزیده شرکت کنند.
 
خیری، با اشاره به مطرح‌شدن تمامی سؤالات این طرح، از جزء یکم قرآن کریم گفت: هر شب به فراخور آیات، ۵ تا ۷ آیه مورد پرسش قرار می‌گیرد و تمامی سؤالات توسط گروهی از کارشناسان طراحی‌شده است که به خوبی در مفاهیم این سؤالات کار کارشناسانه انجام داده‌اند.
  
خیری ادامه داد: درعین‌حال که اغلب پرسش‌ها، همه‌فهم و به‌راحتی قابل پاسخ‌گویی است، تعدادی سؤال هم برای مخاطبان دقیق‌تر طراحی‌شده و پاسخ‌گویی به این سؤالات نیازمند دقت بالای مخاطبان است.
  
وی با بیان این‌که تمامی گروه‌های سنی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، اظهار کرد: تقریباً گروه‌های سنی جوانان و نوجوانان از ابتدای دبیرستان تا سنین بالاتر می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و به پرسش‌ها پاسخ دهند. عمده مخاطبان این مسابقه، خانواده‌ها هستند و می‌توانند به‌صورت گروهی در این مسابقه شرکت کنند تا کارشناسان حاضر در غرفه نیز با ذکر نکات و راهنمایی‌های لازم، خانواده‌ها را برای رسیدن به پاسخ صحیح یاری کنند.
   
وی افزود: در غرفه‌های متعدد حاضر در پیاده راه ۱۷ شهریور که در قالب بر آستان جانان برگزار می‌شود، ضمن آشنایی با مفاهیم دینی، معنوی و ارزشی، بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد و آراء و اندیشه‌های گوناگون اشتراک‌گذاری می‌شود. مانند همین غرفه، که شرکت‌کنندگان در خصوص چرایی پاسخ، کنکاش و تدبر می‌کنند.
 
خیری در پایان با بیان این‌که این روش در جذب مخاطب به سوی یادگیری و آشنایی با آموزه‌های قرآنی پاسخ‌گو بوده و روشی پخته است، گفت: از خانواده‌های محترم، به‌خصوص شهروندان ساکن اطراف میدان امام حسین (ع) و پیاد راه ۱۷ شهریور دعوت می‌کنیم تا با حضور در این غرفه، با مفاهیم والای یک جزء از قرآن کریم به شکلی ماندگار و کاربردی آشنا شوند.
 
 علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای شهر، واقع در میدان امام حسین، پیاده راه ۱۷ شهریور مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۲۱۳۳۳۲۲۲۱۰ تماس بگیرند.
نظر شما