جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۰
کد خبر: ۸۷۴۵۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ مطرح کرد:
سیدعلیرضا فاطمیان‌پور برگزاری ویژه‌برنامه فرهنگی ضیافت الحسین (ع) در دل میدان امام حسین (ع) را فرصت مناسبی برای یادآوری ارزش‌ها در ماه مبارک رمضان دانست.
برگزاری «ضیافت الحسین (ع)» در تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ اظهار کرد: برگزاری برنامه فرهنگی ضیافت الحسین (ع) توسط فرهنگسرای شهر، در دل میدان امام حسین (ع) به مثابه پایتخت فرهنگی مذهبی تهران بزرگ، فرصتی ارزشمند جهت تزکیه نفس و انس با قرآن کریم را درایام ماه مبارک رمضان فراهم آورده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و دینی ویژه ماه مبارک رمضان در میدان امام حسین (ع) و پیاده راه هفده شهریور ادامه داد: میدان امام حسین (ع)، صفحه نمایش بزرگی را در دل خود جای داده است که آیات کلام الله مجید را به نمایش در آورده و چهار قاری برجسته قرآن کریم، با نوای دل‌نشین ترتیل آیات، حال و هوای این میدان و عابرانی را که از این محدود گذر می‌کنند، ملکوتی ساخته است.

فاطمیان‌پور ادامه داد: به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲، هیئت رزمندگان اسلام تهران بزرگ و شهرداری این منطقه همه روزه در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹: ۳۰ کرسی تلاوت یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان ممتاز بین‌المللی، در محوطه فرهنگی میدان امام حسین (ع) و در جوار مقبره شهدای گمنام برپا و برنامه‌های گوناگون فرهنگی ویژه ضیافت الحسین (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاوت یک جزء قرآن کریم تا اذان مغرب و عشاء ادامه و پس از برگزاری نماز جماعت از تمامی روزه‌داران با افطاری ساده پذیرایی خواهد شد، بیان کرد: این ضیافت تمامی شب‌های ماه مبارک رمضان، به جز لیالی مبارک قدر، به طور مستمر برگزار خواهد شد و تلاوت قرآن کریم، حال و هوایی معنوی را برای روزه داران تهرانی به ارمغان خواهد آورد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در ادامه با بیان اینکه در تمامی شب‌های ماه مبارک رمضان بیش از  ۴۵ غرفه فعال در پیاده راه هفده شهریور مستقر خواهد بود، یادآور شد: این غرفه‌ها با ارائه محصولات و خدماتی در زمینه‌های فرهنگی، سرگرمی و صنایع دستی میزبان شهروندان خواهند بود.

به گفته وی، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری برای تمامی مقاطع سنی و اهدای جوایز به برگزیدگان، از دیگر برنامه‌های ضیافت‌الحسین (ع) در طول شب‌های ماه مبارک رمضان است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ تاکید کرد: ماه مبارک رمضان یک یادآوری بزرگ است، یادآوری دوباره ارزش‌هایی که برای ادامه صحیح راه تا سال آینده، همه به مرور آن‌ها نیازمند هستیم و برگزاری «ضیافت الحسین (ع)» فرصت خوبی را برای یادآوری این ارزش‌ها فراهم کرده است که همه ما با اطلاع‌رسانی آن به خانواده، دوستان و همشهریان، می‌توانیم در ترویج فرهنگ و ارزش‌های یادشده سهیم باشیم.
نظر شما