پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۲
کد خبر: ۸۷۵۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر استفاده از امور هنری در فعالیت‌های قرآنی گفت: ما در عرصه فعالیت‌های قرآنی همواره اقداماتی داشته‌ایم اما این اقدامات هنوز در شأن قرآن نیست و تا رسیدن به فضای مطلوب فاصله زیادی داریم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پانزدهمین همایش «عمری با قرآن» با اشاره به قولی که در چهاردهمین همایش عمری با قرآن به جامعه قرآنی کشور داده بود گفت: از سال گذشته و پس از برگزاری چهاردهمین همایش عمری با قرآن، با توجه به قولی که در این جمع قرآنی داده بودم، کلاس‌های قرآن در سطح سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت رایگان در حال برگزاری است.
  
وی با اشاره به استقبال پنج برابری مخاطبان از این کلاس‌ها گفت: ما برای اینکه شأن کلاس‌های قرآنی رعایت شود، اقدام به تاسیس کانون‌های قرآنی در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری کردیم. کانون‌هایی که در معماری آنها به ایجاد فضای قرآنی توجه ویژه‌ای شده است و کلاس‌های قرآنی در آن برای تمامی گروه‌های سنی، پسران و دختران زیر ۱۰ سال، بالای ۱۰ سال و والدین آنها به صورت مجزا برگزار می‌شود.
 
صلاحی با اشاره به برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ویژه برنامه‌های این سازمان امسال با توجه ویژه به مسجد و قرآن برپاشد. ما مجموعه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان «بر آستان جانان» را با غبارروبی از ۱۱۰ مسجد شهر در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز کردیم و همچنین در ۳۰۸ مسجد نیز تلاوت یک جزء از قرآن کریم به همراهی نماز جماعت و ضیافت افطاری ساده و تجلیل از قرآنیان، خادمان، کسبه محبوب و خانواده شهدای آن منطقه با عنوان «یک شب نورانی» در حال برگزاری است. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: فرهنگسرای بندگی را در میدان امام حسین (ع) برپا کرده‌ایم که در ۱۲ شب اول آن تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشت. این امر نشان می‌دهد که اگر ما در فعالیت‌های قرآنی فعال باشیم، جوانان ما از آن‌ها استقبال می‌کنند.
 
صلاحی با اشاره به برگزاری ۱۵ دوره همایش عمری با قرآن به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این همایش هر سال به قوت خود باقی است و سال به سال به قلوب مردم نزدیک‌تر می‌شود. 
 
وی گفت: تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه فعالیت‌های قرآنی فاصله زیادی داریم. ما با همکاری کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران و شورای سیاست‌گذاری امور قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سعی کرده‌ایم که همواره تدبر دینی و مسجدمحوری را در دستور کار خود داشته باشیم و فعالیت‌های هنری را در امور قرآنی مدنظر قرار دهیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: دانش‌آموزان ما هر سال در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنند تا جایی که تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی تسنیم و سراج رشد ۴.۵ درصدی داشته است. ما درصدد هستیم که از جلسات سیار قرآنی منازل حمایت کنیم. 
 
وی در پایان بیان کرد: در فرهنگسرای قرآن، برنامه‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در حال اجرا است که من از مدیر این فرهنگسرا می‌خواهم تا این برنامه‌ها در سطح تهران با حضور استادان پیشکسوت قرآنی گسترش دهد.

مطالب مرتبط
نظر شما