پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۷۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
پانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی «عمری با قرآن» با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان فرهنگی هنری و جمع کثیری از مسئولان قرآنی کشورمان در تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پانزدهمین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران با عنوان همایش «عمری با قرآن» عصر دیروز، ۲ تیرماه با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، محمود صلاحی رئیس و امیر عبدالحسینی معاون هنری و حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنکی سازمان فرهنگی  هنری شهرداری و محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحیِ، مجتبی شاکری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمع کثیری از مسئولان، مدرسان و پیشکسوتان و هنرمندان قرآنی در تالار ایوان شمس برگزار شد.
 
توجه به امور قرآنی، مهم‌ترین فعالیت‌ فرهنگی سازمان فرهنگی هنری

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نخستین سخنران این مراسم بود. وی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: امشب مصادف با دو مناسبت گرامی است اولین آن به معراج رفتن پیامبر اکرم(ص) و دیگری سالروز فرمان قطب عالم امکان حضرت بقیةالله(عج) در تأسیس مسجد مقدس جمکران است.
 
ناصری‌پور اضافه کرد: خوشحالیم که در طول مدیریت محمود صلاحی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی، توجه به امور قرآنی بوده است و مفتخریم اعلام کنیم آمار تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های قرآنی این سازمان که از یک سال گذشته به طور رایگان برگزار می‌شود، بیش از ۵ برابر افزایش داشته است.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: امیدوارم کانون‌های قرآن این سازمان که تا کنون در ۱۸ منطقه فعال شده‌اند، در تمامی مناطق 22گانه به قوت برپا شود و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این وظیفه خطیر را به خوبی ادامه دهد. 
  
در ادامه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، محمود صلاحی رییس و حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی عضو شورای شهر تهران، علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و سردار منتظر‌المهدی معاون اجتماعی ناجا از چهره‌های مطرح قرآنی تقدیر شد. 
 
سیدعباس میرداماد، احد اصل‌محمدی از مدرسان و اساتید قرآنی کشورمان، رحیم قربانی دندان‌پزشک و فعال و مدیر قرآنی، مریم حاج‌عبدالباقی محقق و پژوهشکر قرآنی، محمدحسین لطیفی هنرمند و کارگردان سریال‌های دینی و قرآنی و مادر شهید فریدون بزم لوح‌های تقدیر و تندیس پانزدهمین همایش عمری با قرآن را دریافت کردند.

ابتهال‌خوانی محمدرضا پورزرگری قاری بین‌المللی، تلاوت آیاتی چند از سوره واقعه توسط حمید ابوالقاسمی قاری بین‌المللی پخش کلیپی از شهدای قرآنی فاجعه منا و نیز کلیپی از دیدار رییس فرهنگسرای قرآن با خانواده شهید فریدون بزم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» به همت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و با همکاری فرهنگسرای قرآن هر ساله در نیمه ماه مبارک رمضان برپا می‌شود. این برنامه به صورت زنده از رادیو قرآن پخش شد.

مطالب مرتبط
نظر شما