چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۱
کد خبر: ۸۷۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
میدان امام حسین(ع) در شامگاه چهارشنبه دوم تیر، میزبان آیین اختتامیه فرهنگسرای بندگی، ویژه برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان بود.
به گزارس رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه فرهنگسرای بندگی، ویژه برنامه فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ضلع جنوبی میدان امام حسین(ع) که از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب پیش از افطار تا پاسی از شب با برپایی بیش از ۱۰ غرفه فرهنگی و هنری و مذهبی میزبان شهروندان بود، برگزار شد.
  
حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از سخنرانان این مراسم بود. وی با اشاره به فرهنگ غربی که به کشور هجوم آورده است، گفت: بی‌تفاوتی به دین و غیرت زدایی از مسائل دینی نتیجه فرهنگ منحط غربی است که متاسفانه در بعضی از مراکز فرهنگی کشور ما دیده می شود. ما باید بدانیم با وجود این هجوم چگونه مفهوم رمضان را به مردم انتقال بدهیم.
 
ناصری پور با انتقاد از برگزاری مسابقات فوتبال جام رمضان در سال های گذشته گفت: در دوره ای، تمام دغدغه برخی از دوستان برگزاری مسابقات فوتبال جام رمضان بود. همه شب‌های ماه مبارک رمضان دور هم فوتبال بازی می کردند. متاسفانه در چند سال گذشته در تهران و شهرهای بزرگ شاهد جداسازی مردم از اصل معنویت بودیم.
 
وی ادامه داد: تلویزیون هم تا همین چند سال قبل برای ماه رمضان سریال های طنز می ساخت تا مردم را پای تلویزیون بنشاند و آنان را از مسجد و معنویت دور می‌کرد. اینها نشان دهنده از فهم اشتباه ذائقه مردم است. متاسفانه در این مسیر ناآگاهانه جلو رفتیم.
  
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این سازمان در سال 94 گفت: سال گذشته برنامه ای به نام هم عهدی با شهدا برگزار شد که طی آن پلاک هایی را به نام شهدای هشت سال دفاع مقدس تهران آماده می کردیم و هر کس این پلاک را می گرفت، با آن شهید هم عهد می شد.
 
وی افزود: در جلساتی که برای هماهنگی آن برنامه حضور داشتیم، متولیان امر می گفتند 8 هزار تا پلاک بس است و مردم استقبال نمی‌کنند. ما پلاک 23 هزار شهید را تهیه کردیم و عصر روز عرفه، تمام 23 هزار پلاک در کمتر از 4 ساعت تمام شد. متاسفانه مشکل اصلی این است که متولیان فرهنگی ذائقه مردم را نمی دانند.
 
ناصری پور در پایان گفت: شهادت می دهم که مردم تهران، به خصوص جوانان، دین مدار و ولایتمدارند و در مسیر اهل بیت علیهم السلام جانشان را می دهند. شما اگر به شهدای مدافع حرم نگاه کنید متوجه این مسئله می شوید. در همین فرهنگسرای بندگی هم تئاتری که در مورد شهدای غواص بود و غرفه تشریح جنایات تکفیری ها، هر شب با استقبال گسترده مردم روبرو شد.
 
در ادامه عبدالرضا کردی رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سخنان کوتاهی گفت: ابتدا از مردم تشکر می کنم که در این شبها حضور پیدا کردند. از گروه نمایشی، از روحانیونی که پاسخگوی مردم بودند؛ از فعالان آموزشی و کسانی که بقعه معصومین را معرفی می کردند و زیارت مجازی داشتند، از جوانانِ رادیو فرهنگسرای بندگی و سایر غرفه ها تشکر می کنم و به همه خسته نباشید می گویم.
 
وی افزود: فرهنگسرای بندگی برای ما مروری تازه برای بنده‌ی خدا بودن داشت؛ همه از هم یاد گرفتیم و شاید بتوانیم نامش را بگذاریم دانشگاهی که آدم بودن و سزاوار بودن را به ما آموزش داد. خوشحالم که انعکاس خوبی در رسانه ها داشت و مورد توجه مردم قرار گرفت.
 
این برنامه شامگاه دوم تیر با حضور پرشور مردم جنوب شرق تهران میدان امام حسین(ع) برگزار شد؛ طبق آمار، فرهنگسرای بندگی در 12 شب ابتدایی ماه مبارک رمضان میزبان بیش از 250 هزار مخاطب بود. اجرای تلاوت قرآن، توزیع کتاب انس به مهدی(عج) و تجلیل از برگزیدگان و همکاران فعال در برگزاری این فرهنگسرا، از دیگر برنامه های آیین اختتامیه فرهنگسرای بندگی بود.
مطالب مرتبط
نظر شما