جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۰
کد خبر: ۸۷۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران انجام شد
بزرگداشت شهید مصطفی چمران در خانه موزه این شهید و با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیرسرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آجا، عابد ملکی شهردار منطقه ۱۲ و همسر و فرزند شهید تقی ارغوانی از شهدای مدافع حرم برگزار شد. همچنین خانواده شهید ارغوانی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهمان آستان امام الرئوف، علی بن موسی الرضا (ع) شدند. 
 
مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهید چمران با تزکیه نفس و مجاهدت خود می‌تواند الگوی عینی یک روزه‌دار واقعی باشد، گفت: در این ماه مبارک بیش از هرچیز باید به توجه و دقت در آنچه که سعادت انسانی را با خودسازی و اصلاح ایرادات درونی محقق می‌کند، مبادرت ورزیم. به زعم من بهترین اقدام در این ماه این است که بتوانیم روزه‌دار واقعی باشیم. 

وی ادامه داد: روزه‌داری تنها مختص ماه مبارک رمضان نبوده و روزه‌داری واقعی، به معنای آنچه که در آموزه‌های دینی و اخلاقیمان پیرامون انسانیت، حق طلبی، خداجویی و صداقت گفته شده است، می‌تواند هرآنچه را که انسان در مسیر سعادت نیاز دارد در اختیارش بگذارد. 
 
وی با تاکید بر اینکه فضاهایی مانند خانه موزه شهید چمران غنای تاریخی و فرهنگی به شهر می‌بخشند، اظهار کرد: قطعا در فضای کلان‌شهری چون تهران به این مکان‌ها نیاز داریم. قرار بود این خانه را بخرند و به یک پاساژ تبدیل کنند، پیشنهاد مبلغ بالایی هم دادند اما به واسطه اهمیت و جایگاهی که این منزل در حضور شخصیتی چون شهید چمران داشت، نباید این اتفاق می‌افتاد و خوشبختانه شهرداری هم کمک کرد و این مکان به خانه موزه بدل شد. 

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به نقش خانه موزه شهید چمران در ترویج و حفظ بخش درخور توجهی از تاریخ کشورمان گفت: این خانه موزه یکی از چندین خانه موزه‌ای است که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارد و با توجه به اهمیت بالایی که در فضای شهری و هویت تاریخی کلان شهر تهران دارد، حفظ آن در شناخت بهتر شهروندان و آشنایی بیشتر آنان با شهید چمران اثرگذار خواهد بود. 

سعید سهراب‌پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز که در این یادمان حضور داشت، شهید چمران را مصداق عینی و عملی نخبگی دانست و بیان کرد: نگاه والا و جای جای زندگانی شهید چمران، از وجوه شخصی زندگی وی تا جایی که در انقلاب اسلامی و همین طور دفاع مقدس نقش آفرینی کرد، همگی بر اساس مصادیق نخبگی بود و می‌بایست این رفتار و نوع نگاه، در استعدادهای بر‌تر و نخبگان کشور الگو و چراغ راه قرار بگیرد. 
 
گفتنی است مراسم یادمان شهید چمران چهارشنبه شب دوم تیرماه سال جاری، با حضور جمعی از مدیران، مسئولان و خانواده‌های شهدا در خانه موزه شهید چمران برگزار شد.
مطالب مرتبط
نظر شما