جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۸
کد خبر: ۸۷۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
برنامه‌های تابستانی کتابخانه فردوس تشریح شد
مدیر کتابخانه فردوس به تشریح برنامه‌های تابستانی این مرکز پرداخت و گفت: تابستان امسال ۷ برنامه در قالب ۲۶ اجرا برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به «نقطه سرخط»، «زیر گنبد کبود»، «با هم بخوانیم» و «کاغذ سفید» اشاره کرد.
از «زیر گنبد کبود» تا «نقطه سر خط»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنفشه رحمانی عنوان کرد: تابستان امسال ۷ عنوان برنامه در قالب ۲۶ اجرا برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌شود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه «نقطه سرخط» اشاره کرد که برای نوجوانانی که به داستان‌نویسی علاقه دارند برگزار می‌شود. در این برنامه، نوجوانان داستان‌های خود را برای سایر بچه‌ها و کار‌شناس برنامه می‌خوانند و کار‌شناس ایرادات آن‌ها را بیان می‌کند. همچنین در کنار آن‌، آموزش نویسندگی با الگو از داستان‌های خود بچه‌ها به آن‌ها آموزش داده می‌شود. کار‌شناس این برنامه جعفر توزنده‌جانی نویسنده کودک و نوجوان است. 
  
وی با اشاره به برنامه «زیرگنبد کبود» توضیح داد: در این برنامه قصه‌گویی و ساختن کاردستی به کودکان و خردسالان آموزش داده می‌شود. پری رضوی، کار‌شناس این برنامه داستانی را برای بچه‌ها بیان می‌کند. سپس به کمک بچه‌ها به اجرای نمایش خلاق می‌پردازد. در کنار قصه‌گویی و اجرای نمایش خلاق، روش ساختن کاردستی‌های مختلفی مانند کلاژ نیز به بچه‌ها آموزش داده می‌شود. البته در کنار این برنامه‌ها تورهایی هم با عنوان «کتاب‌گردی» برای نوجوانان برگزار می‌کنیم. در این تور‌ها، نوجوانان به همراه کار‌شناسان به اماکنی مانند موزه برده می‌شوند و در کنار بازدید از اماکن مورد نظر قصه‌ای هم از سوی کار‌شناس برای بچه‌ها خوانده می‌شود. همچنین اگر در این مکان‌ها کارگاهی هم وجود داشته باشد بچه‌ها می‌توانند از آن بهره گیرند. 
   
رحمانی همچنین بیان کرد: برنامه دیگری هم با عنوان «با هم بخوانیم» در فصل تابستان در کتابخانه فردوس برگزار می‌کنیم که به نوعی یک خوانش گروهی است. در این جلسه کتاب موردنظر با حضور کار‌شناس برنامه بلندخوانی می‌شود و بقیه نظرات خود را در مورد آن بیان می‌کنند. همچنین هرکدام از مخاطبان که در این برنامه کتاب جدیدی مطالعه کرده باشند هم می‌توانند آن را به سایرین معرفی کنند. گاهی خود نویسنده اثر هم در این پاتوق فرهنگی شرکت می‌کند. 
   
مدیر کتابخانه فردوس اضافه کرد: این برنامه به صورت یک هفته درمیان یکشنبه‌ها در تاریخ‌های ۶ و ۲۰ تیر ماه، ۳، ۱۷ و ۳۱ مرداد ماه و ۱۴ و ۲۸ شهریور ماه برگزار می‌شود. همچنین مخاطبانی که بخواهند اطلاعات روز درباره کتاب به دست آورند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. هر کدام از شرکت‌کنندگان بر اساس خواست خودشان آخرین اطلاعات درباره رویدادهای مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی مانند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و همچنین اطلاعاتی درباره آثاری که به تازگی منتشر شده‌اند، سالگرد تولد یا وفات نویسندگان و شاعران مختلف و رزومه‌ای از آن‌ها را در اختیار سایرین قرار می‌دهند. البته در این برنامه اگر کسی داستانی هم نوشته باشد می‌تواند آن را برای بقیه بخواند. 
  
رحمانی در پایان درباره برنامه «کاغذ سفید» توضیح داد: برنامه‌ای هم برای آموزش نویسندگی با عنوان «کاغذ سفید» داریم که با حضور مهدی طهوری به عنوان کار‌شناس برنامه در تاریخ‌های ۱۳ و ۲۷ تیر، ۱۰ و ۲۴ مرداد و ۷ و ۲۱ شهریور ماه برگزار می‌شود و در آن شیوه صحیح نویسندگی به مخاطبان و علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود. 
 
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های کتابخانه فردوس می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع‌ در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما