جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۵
کد خبر: ۸۷۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری:
معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با انتقاد از شرایطی که باعث دوری مردم از مسجد شده است، اظهار کرد: در طول ماه مبارک طی ۱۷ شب در ۳۰۸ مسجد برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اجرا شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این سازمان در ادامه ماه مبارک رمضان، گفت: رویکرد، تاکید و برنامه‌های سازمان در ماه مبارک رمضان مسجد محوری است. در همین خصوص برای تمامی مناطق تهران برنامه‌های مسجد‌محوری فرهنگی و مذهبی ویژه‌ای را انجام می‌دهیم.
 
وی افزود: سازمان در طول ماه مبارک ۱۷ شب برنامه در مساجد اجرا کرد. در این برنامه‌ها تمامی فعالیت‌های قرآنی منطقه وارد مسجد شد و از یک ساعت قبل از اذان تا سه ساعت بعد از اذان، برنامه‌هایی همچون قرائت قرآن، تفسیر قرآن، سخنرانی، ادعیه خوانی و مسابقات کتابخوانی در این چند ساعت اتفاق افتاد و سپس افطاری ساده بین افراد توزیع شد.
 
فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به ادای نذرشان
 
ناصری‌پور تصریح کرد: این برنامه با هدف فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به ادای نذرشان، انجام شد که در مجموع ۳۰۸ مسجد در این برنامه از ۵ ماه مبارک رمضان تا ۲۵ این ماه فعالیت می‌کنند. این برنامه نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز رسیدگی به امور مساجد اجرا شد.
 
تجلیل از شهیدان قرآنی برجسته مساجد

وی از برگزاری کرسی‌های تلاوت‌های مجلسی با حضور قاریان برجسته خبر داد و گفت: مناجات‌خوانی، تجلیل از شهیدان قرآنی برجسته مساجد به ویژه شهدای مدافع حرم و همچنین تقدیر از خادمان، قاریان و حافظان قرآن مساجد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در شب‌های مبارک رمضان با حضور کودکان و بزرگسالان است.

ناصری‌پور با انتقاد از شرایطی که باعث دوری مردم از مسجد در ماه مبارک رمضان می‌شوند، اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که چندسالی است در ماه مبارک رمضان به آن دچار شدیم این است که مردم را از مسجدی که می‌روند دور کرده‌ایم. لذا محوریت امسال ما مسجد است، به همین خاطر با یک برنامه منسجم، شاهد فعالیت‌های فراگیر در حوزه کارهای مسجدی با نگاه تکریم زندگی خواهیم بود.
منبع: ایکنا
نظر شما